رامبد جوان و حبیب رضایی مردم را سرگرم می‌کنند

هومن رازدار عضو هیات موسس و دبیر “انجمن اوقات فراغت” که قرار است به زودی به مرحله اجرایی برسد درباره فعالیتهای این انجمن گفت: مراحل قانونی ثبت “انجمن اوقات فراغت” در حال طی شدن است. در واقع مجوز فعالیت و ثبت قانونی این انجمن پایان یافته و تنها یک سری مراحل بروکراتیک اداری آن باقی مانده است.

 
وی افزود: در واقع نزدیک به یک سال است که از وزارت کشور درخواست صدور مجوز فعالیت کرده‌ایم. از آنجا که هیچ نهادی به صورت مستمر و مطلق متولی اوقات فراغت در کشور نیست تصمیم گرفتیم به همراه رامبد جوان و حبیب رضایی و دکتر عباس اردکانیان ” انجمن اوقات فراغت” را راه اندازی کنیم. به عنوان نمونه وزارت ورزش و جوانان محدود به حمایت از جوانان است و یا وزارت آموزش و پرورش برنامه هایی برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان دارد.

 
رازدار یادآور شد: ماموریت این نهادها از آنجا که همه طیف های سنی و اقشار اجتماعی را تحت پوشش خود قرار نمی دهند جامع و فراگیر نیست. ما معتقدیم که اوقات فراغت نیاز به مدیریت و برنامه‌ریزی دارد. هیات موسس این انجمن با شعار “تبیین و ارتقا مدیریت و برنامه ریزی اوقات فراغت” به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. ما سازمانی مردم‌نهاد هستیم که در حال حاضر مهمترین دغدغه‌مان پیدا کردن مکانی برای مستقر شدن و تامین هزینه های مالی این انجمن است.

 
دبیر “انجمن اوقات فراغت” با اشاره به طرح های مدونی که قرار است در این نهاد عملی شود، توضیح داد: به مجرد اینکه در شرایط تعادل قرار گرفتیم و در مکان مناسبی مستقر شدیم برنامه هایمان را برای اوقات فراغت مردم عملی خواهیم کرد. در گام اول قرار است مفهوم اوقات فراغت برای مردم تبیین شود که ابتدا بدانند اصلا اوقات فراغت چیست و اینکه می توانند در تمام طول سال از اوقاتشان لذت ببرند.

 
وی با اشاره به برنامه های این انجمن گفت: برخی از افرادی که قرار است برایشان برنامه و کلاسهای آموزشی گذاشته شود مخاطبان خاص ما هستند یعنی مدیران و متصدیانی که در امور فرهنگی فعال هستند و می توانند در حوزه اوقات فراغت به مردم کمک کنند. گروه دیگر، مردم عادی اجتماع هستند که برایشان برنامه های تفریحی و گردهمایی هایی طراحی کرده ایم که به زودی در نشستی خبری آنها را اعلام خواهیم کرد.

 
قرار است در این انجمن عباس اردکانیان که به عنوان تنها دانش آموخته و دکترای اوقات فراغت در کشور فعالیت می کند، هومن رازدار، حبیب رضایی و رامبد جوان را همراهی کند. ‫هومن رازدار، محمود کریمی، میثم غلامی، سارا وفادار، بهاره شریفی و مهناز بزرگیان اعضای هیات مدیره این انجمن هستند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …