مستند ایرانی در جشنواره‌ کردستان عراق به نمایش درمی‌آید

به گزارش ایرانگرد نیوز، مجموعه مستند “عروسی اقوام” كه در بخش مستندهای بلند جشنواره بین المللی کشورهای مسلمان قازان روسیه در بخش مسابقه شركت داشت با استقبال مردم و منتقدان مواجه شد.

 
رضا مجلسي تهيه‌كننده “عروسی اقوام” درباره این مجموعه مستند به خبرنگار مهر گفت: دو قسمت از این مجموعه با نام‌های “تار و تار” درباره عروسی در ترکمن صحرا به کارگردانی نادر معصومی و “عروسی در بلوچستان” به کارگردانی محمد علی هاشم زهی، به عنوان یک فیلم مستند بلند در این جشنواره به نمایش در آمد.

 

 
وی افزود: ضمن اينكه در بخش‌های مختلف جشنواره فیلم‌های ایرانی حضور چشمگیری داشتند و در مجموع از بین 51 فیلم انتخابی در بخش‌های مختلف 8 فیلم از ایران انتخاب شد و به نمایش درآمد.

 

 
تهیه‌کننده “عروسی اقوام” استقبال مخاطبان اين جشنواره از این اثر را خوب ارزيابي و اضافه كرد: مردم آن ناحيه به محض اينكه نام ايران و فيلم ايراني را مي‌شنيدند از آن استقبال مي‌كردند. تا جايي كه هنگام نمايش ” عروسي اقوام ” سالن نمايش كاملا پر بود و مردم براي ديدن اين فيلم مستند روي زمين نشسته بودند.

 

 
مجلسی ادامه داد: همچنين رسانه‌های روسيه همچون شبكه تلويزيوني سراسري مسكو و راديو با فيلمسازان ايراني گفتگوهاي مفصلي داشتند. نام فيلم ايراني به خودي خود براي مخاطبان روسي جذاب بود. خوشبختانه “عروسي اقوام” نيز توانست ارتباط خوبي با مخاطب برقرار كند.

 

 
وی همچنين از شرکت سه قسمت از این مجموعه در جشنواره رشد خبر داد و گفت: “سوين” كه به عروسي در اردبيل مي‌پردازد، “همه آن سالها” كه روايت عروسي در مازندران است و “اسب باراني” كه مراسم عروسي در كاشان را به تصوير مي‌كشد در این جشنواره ایرانی شرکت می‌کند.

 

 
این تهیه کننده اعلام کرد همچنین “اسب باراني” 20 مهر در جشنواره بين المللي فيلم كردستان عراق شركت خواهد كرد.

 

 
مجموعه مستند “عروسی اقوام” به عنوان مجموعه برتر مستند تلویزیونی در نوروز 91 برگزیده شد و تاکنون نمایش‌های مختلفی در جشنواره‌های داخلی و خارجی داشته است.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …