جهانیان:ایران و عمان در یک قدمی توسعه گردشگری دریایی

 

ایران و عمان در یک قدمی توسعه گردشگری دریایی

معاون گردشگری کشور، نزدیک شدن به فاز اجرایی و بهره برداری از مسیرهای دریایی را تحقق یکی از اصلی ترین مصوبات کمیته فنی مشترک گردشگری پیشین، میان دو کشور ایران و عمان مطرح کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منوچهر جهانیان با اشاره به حضور هیات اعزامی وزارت گردشگری و وزارت فرهنگ و میراث عمان به کشور و دیدار با مدیران ارشد معاونت گردشگری، گفت: توسعه گردشگری دریایی یکی از مصوبات اصلی کمیته فنی مشترک گردشگری ایران و عمان در مسقط بوده است که از سال ۲۰۱۰ مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته است.

وی افزود: بر مبنای این مصوبه، مطالعه مسیرها و بنادر دریایی ایران از سوی شرکت مورد تایید کشور عمان در دست بررسی قرار گرفت و در نهایت مسیر بندر عباس به بندر خصب در عمان، به منظور توسعه گردشگری دریایی دو کشور تایید شد.

جهانیان با اشاره به اینکه هیات عمانی زیرساخت ها و ظرفیت های گردشگری دریایی کشور را قابل توجه خوانده است؛ اظهار کرد: دارا بودن بیش از ۲۵۰ کشتی حمل بار و مسافر و نیز کشتی های تندروی کشور عمان در کنار بستر مساعد موجود در کشور می تواند رونق گردشگری دریایی در مسیر بندر عباس به بندر خصب را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه جابه جایی میان دو کشور در مسیر ذکر شده طی ۲ ساعت امکانپذیر خواهد بود؛ گفت: به زودی با تعریف بیمه گردشگری دریایی و تعامل با یکی از شرکت های مورد تایید، بخش خصوصی دو کشور وارد عمل شده و مبادله گردشگر میان ایران و عمان تحقق می یابد.

جهانیان همچنین به تمایل کشور عمان از بهره مندی ظرفیت های گردشگری سلامت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر عمانی ها از قابلیت های درمانی و پزشکی شهر شیراز بهره مند می شوند و متقاضی آشنایی با بسته های گردشگری سلامت از سایر نقاط ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور آشنایی هر چه بیشتر عمانی ها با ظرفیت های گردشگری سلامت کشور، هیات اعزامی از وزارت گردشگری و وزارت فرهنگ و عمان در چهارمین کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی که در آذرماه سال جاری در شهر مشهد مقدس برگزار می شود؛ حضور خواهند داشت.

جهانیان در ادامه تداوم برگزاری تور های آشناسازی را در رونق گردشگری میان دو کشور تاثیرگذار دانست و گفت: در سال ۹۰، معاونت گردشگری میزبان هیاتی متشکل از اصحاب رسانه کشور عمان بود که این اقدام سبب افزایش دو برابری آمار گردشگران ورودی از این کشور طی یک سال شده است.

گفتنی است برنامه ریزی به منظور برگزاری سایر تورهای آشناسازی میان دو کشور، تعیین زمان دومین کمیته فنی مشترک گردشگری ایران و عمان در تاریخ ۱۲ و ۱۳ آبان ماه سال جاری در تهران و نیز تبادل اطلاعات پیرامون ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری از جمله سایر مباحث مطرح در دیدار مذکور بوده است.

لازم به ذکر است مدیر کل اماکن باستانی و موزه های وزارت فرهنگ و میراث ، مدیر توسعه اماکن تاریخی وزارت گردشگری، مدیر روابط تجاری وزارت تجارت و صنعت، رییس بازاریابی و ارتباطات وزارت گردشگری و نیز راهنمای گردشگری وزارت میراث و فرهنگ، اعضای هیات اعزامی کشور عمان به ایران را شامل می شوند.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …