پس از انتشار اخبار گوناگون و تکذیب‌های عجیب؛ سرانجام فرهاد دانشجو عزل شد!

 

رئیسی که به شیوه‌ای جنجالی و غیر علمی بر سر کار آمده بود و به نظر می‌رسید، چهار سال بر کرسی اول بزرگ‌ترین دانشگاه کشور و یکی از وسیع‌ترین مجموعه‌های دانشگاهی جهان تکیه بزند، امروز رسما عزل شد.

به گزارش «ایرانگرد نیوز»، نشست فوق‌العاده عصر امروز هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با نتیجه‌ای همراه شد که زمزمه روی دادن آن طی روزهای اخیر به شدت به گوش می‌رسید؛ فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پس از نزدیک از بیست ماه از رسیدن به ریاست این مجموعه بزرگ علمی، برکنار شد.

بالاخره فرهاد دانشجو عزل شد!

بر پایه این گزارش، اعضای هیأت امنای این دانشگاه ـ همان‌گونه که پیشتر گفته شده بود ـ «حمید میرزاده»، یکی از سه نماینده هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی در ترکیب ده نفره هیأت امنا را با شش رأی از مجموع هشت رأی، به سمت سرپرست دانشگاه برگزیده و در ادامه این فرد را گزینه قطعی هیأت امنا برای ریاست دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کردند.

این در حالی است که هفته گذشته اخباری منتشر شد که حکایت از در پیش بودن چنین رویدادی در آینده نزدیک داشت و به رغم تکذیب شدن، تلویحا تأییدی بر ماجرا بود تا جایی که انتشار خبر به سوزاندن این تصمیم تعبیر شد ، ولی گویا این رویکرد هم نتوانست مانع سقوط برادر وزیر علوم سابق و مدیر معرفی شده به جامعه در دوران دولت دهم شود!

به گزارش مهر، یاسر هاشمی فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ـ که برخی از او به عنوان نماینده پدر در هیأت امنای دانشگاه آزاد نام می‌برند ـ پس از پایان جلسه به خبرنگار این خبرگزاری گفت: جلسه در فضایی کاملا صمیمی، دوستانه و کارشناسی برگزار شد و پس از بررسی‌ها، هیأت امنا تصمیم به تغییر در ریاست دانشگاه آزاد گرفت و دکتر حمید میرزاده با شش رأی موافق و دو رأی مخالف به عنوان گزینه پیشنهادی هیأت امنا به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی خواهد شد.

هاشمی افزود: لازم می‌دانم از فرهاد دانشجو برای متانت و حسن نیتش تشکر کنم؛ برای وی آرزوی توفیق دارم. میرزاده از فردا می‌تواند کار خود را در دانشگاه آزاد آغاز کند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …