تدارک شبکه دو برای هفته دفاع مقدس/ خاله رویا و عمو مهربان به خرمشهر می‌روند


مهدی آذرمکان مدیر گروه اجتماعی شبکه دو در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: شبکه دو با در نظر گرفتن حماسه‌آفرینی نهاد خانواده و نقش زنان در طول 8 سال دفاع مقدس، نقش آفرینی خانواده‌های فرماندگن نیروهای مسلح و خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران، توجه به نقش نوجوانان و دانش آموزان در دفاع مقدس و با هدف تکریم مادران و همسران شهدا، جانبازان و ایثارگران، بررسی شاخص‌های تربیتی و خانوادگی در خانواده‌ها، آشنایی کودکان با مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس و اطلاع رسانی در خصوص فعالیت‌های انجام شده در هفته دفاع مقدس نسبت به تولید برنامه‌های ویژه دفاع مقدس در گروه‌های این شبکه اقدام کرده است.


وی افزود: در همین راستا پخش سه مجموعه مستند در گروه‌های اجتماعی، سیاسی و مستند با شروع هفته دفاع مقدس از 31 شهریور در جدول پخش این شبکه قرار می‌گیرد.


به گفته وی در این هفته، مستند “از آسمان” هر شب با محور قرار دادن خانواده شهدا و نوجوانان شهید روی آنتن تلویزیون می‌رود، گروه سیاسی شبکه دو نیز در این ایام مستندی درباره زنان دفاع مقدس پخش خواهد کرد. مستند “مرزنشینان” نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته روی آنتن تلویزیون می‌رود.


پخش زنده برنامه خاله رویا و عمو مهربان


مدیر گروه اجتماعی شبکه دو یادآور شد: گروه کودک و خردسال این شبکه نیز در هفته دفاع مقدس برنامه‌سازان خود را به خرمشهر اعزام می‌کند. قرار است در این ایام خاله رویا و عمومهربان برنامه خود را به صورت زنده از این شهر روی آنتن ببرند. همچنین برنامه‌های “فیتیله جمعه تعطیله”، “عمو پورنگ” و “عمو قناد” نیز با محور قرار دادن هفته دفاع مقدس پخش می‌شوند، در حقیقت همه عوامل این گروه تلاش می‌کنند تا در این هفته مفاهیم مرتبط با دفاع مقدس را به بچه‌ها آموزش دهند.



آذرمکان افزود: دو برنامه مهم گروه خانواده “عصر خانواده” و “خونه زندگی” نیز در این ایام فعالیت‌های خود را به مباحث ارزشی مرتبط با این هفته معطوف می‌کند، “عصر خانواده” با رویکردی تبیینی به مفاهیم دفاع مقدس مثل فرهنگ خانواده در دفاع مقدس و آینده پژوهی جنگ نرم می‌پردازد و “خونه زندگی” نیز تلاش می‌کند تا همه رخدادهای پیش بینی شده برای این هفته را اطلاع رسانی کند.


دعوت از خانواده شهدا و فرماندهان دفاع مقدس در “خونه زندگی”


به گفته آذرمکان، در این هفته “عصر خانواده” با دعوت از کارشناسان و “خونه زندگی” با دعوت از خانواده شهدا و فرماندهان دفاع مقدس روی آنتن می‌رود.


وی از تدارک ویژه برنامه‌ای در گروه اجتماعی این شبکه سخن گفت و افزود: برنامه صبحگاهی “روز از نو”، هفته دفاع مقدس در بخش “یکی بود، یکی نبود” خود به عکس‌ها، فیلم‌ها و خاطرات مردم از دفاع مقدس می‌پردازد.


مدیر گروه اجتماعی شبکه دو با اعلام اینکه در این ایام برنامه “پابوس” گروه معارف نیز با رویکرد ویژه‌ای روی آنتن می‌رود، تصریح کرد: گروه تامین برنامه شبکه دو نیز برنامه جالبی با عنوان “اولین‌های دفاع مقدس” تولید کرده، این اثر به صورت میان برنامه‌های 5 تا 7 دقیقه‌ای از شبکه دو پخش می‌شود و به موضوعات جالبی درباره اولین‌های دفاع مقدس می‌پردازد. همچنین برنامه “تو در دو” هم با موضوعات مرتبط روی آنتن می‌رود.


به گفته آذرمکان 7 فیلم سینمایی دفاع مقدس نیز برای پخش از این شبکه تدارک دیده شده است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …