آقامحمدیان در دوره سختی مدیریت مرکز گسترش را بر عهده گرفت/ مستند دیدن را به مردم بیاموزیم

به گزارش ایرانگرد نیوز، مراسم تودیع و معارفه شامل مرکز گسترش و سینمای مستند و تجربی عصر امروز 30 شهریور ماه با حضور حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، علیرضا رضا داد مشاور فرهنگی رئیس سازمان سینمایی، طباطبایی نژاد مدیرعامل جدید مرکز، شفیع آقای محمدیان مدیرعامل سابق، جمعی از مستند سازان سینمای ایران و اهالی رسانه در ساختمان مرکز گسترش برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم پس از صحبتهای شهرام صفاجو مجری، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی گفت: ما هم اکنون در ساختمانی هستیم که اگر قرار بود غیر از نام مرکز گسترش عنوانی برای آن انتخاب کنیم اسمش را فردا می گذاشتیم.

 

خوشحالم که طباطبایی نژاد با آغاز هفته دفاع مقدس کار خود را با عنوان مدیریت جدید مرکز آغاز می کند امیدوارم در طول این سالهای فعالیتش حق دفاع مقدس را ادا کند.

 

وی افزود: از شفیع آقامحمدیان که 4 سال سکان دار این مرکز بود تشکر می کنم جلسه تودیع تنها وداع نیست وی در این 4 سال خدمات فراوانی داشته که برای مدیران بعدی به ودیعه گذاشته است این گونه جلسات برای مدیران با تجربه عادی است قطعا چنین مراسمی چند سال بعد برای طباطبایی نژاد هم برگزاری می شود.

 

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: بر ماست از این فرصتی که در اختیار داریم به نفع مطلوب استفاده کنیم.

 

آقای محمدیان در دوره سختی مدیریت مرکز را برعهده گرفت دورانی که پر از فراز و نشیب سیاسی بود تلاش کردن در این دوره آسان نبود طباطبایی نژاد در دوره ای مدیریت را بر عهده گرفت که کار راحت تر است زیرا نگاهها بسیار پرامید و این موضوع کار را آسانتر می کند.

 

وی با اشاره به اهمیت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: این مرکز برای سازمان سینمایی اهمیت ویژه ایی دارد زیرا چشم امید کسانی است که می خواهند به کاروان سینمای ایران بپیوندند.

 

امیدوارم بتوانیم به کمک هم این راه را طی کنیم، کار با رفتن درست می شود.

 

ایوبی در ادامه عنوان کرد: جا دارد از مستند سازان تشکر کنم که در این مدتی که من این پست را پذیرفتم با انرژی مثبت و پیشنهادهای خوب من را یاری کردند مطمئن هستم مدیریت جدید مرکز را هم یاری می کنند.

 

می دانیم که در حال حاضر وضعیت مستند سازان و جامعه سینمایی چگونه است ما باید دست به دست هم مشکلات را کنار بزنیم.

 

وی افزود: سینمای ایران امروز گوش شنوای بسیاری دارد و مساله سینما بسیار حساس شده است من می دانستم سینما مهم است اما نمی دانستم تا این انداز جایگاه حساسی دارد اما جالب است با اینکه این قدر مردم روی سینما حساس هستند پس چرا کمتر به سینما می روند.

 

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: ما باید در کنار ساخت مستندهای خوب و فیلم های با ارزش سینما رفتن را هم به مردم بیاموزیم همچنین مستند دیدن هم یکی از مسائلی است که باید به مردم آموخته شود. ما راه درازی در پیش داریم و سرمایه عظیمی که قطعا ما را حمایت می کند مطمئن باشید تلاش برای فرهنگ گم نخواهد شد و قدمهایی که در این راستا بر می داریم هرگز پوشیده نخواهد ماند.

 

در ادامه این مراسم شفیع آقامحمدیان مدیرعامل سابق مرکز گسترش بالای سن رفت و پس از دریافت لوح تقدیر گفت: جا دارد از عزیزانی که در این چند سال با من همراهی کردند تشکر کنم همچنین از رئیس سازمان سینمایی برای انتخاب طباطبایی نژاد قدردانی می کنم.

 

تشکر ویژه ای دارم از اصحاب رسانه که با انتقادهای خود در طی این سالها ما را همراهی کردند چرا که برخی از این انتقادها سازنده بود من برای دوستان در این مرکز آرزوی موفقیت دارم و هر ابهامی که طی این 4 سال در مدیریت من وجود داشت حاضر هستم درباره آن توضیح دهم من کارمند صدا و سیما هستم یا دوباره به تلویزیون بر می گردم یا دوباره فیلم می سازم.

 

پس از صحبتهای آقامحمدیان علی محمد قاسمی یکی از مستند سازان در میان جمع با کنایه عنوان کرد: من هدیه ای برای آقامحمدیان در نظر گرفته ام و اجازه می خواهم تا روی سن بیایم و آن به ایشان هدیه بدهم وی بعد از قرار گرفتن پشت تریبون یک آگهی فروش خانه در تهران را از آگهی های روزنامه همشهری خواند و عنوان کرد: این آگهی متعلق به خانه خودم هست و مجبورم پول بهره ای که دو سال پیش بخاطر ساخت فیلم گرفتم را پرداخت کنم به همین دلیل خانه ای که خودم خریدم را می خواهم بفروشم، من این آگاهی روزنامه را به آقامحمدیان تقدیم می کنم.

 

در ادامه مراسم طباطبایی نژاد مدیرعامل جدید مرکز گسترش گفت: مستند سازانی که امروز در این سالن قراردارند از رفقای قدیمی من هستند و من به آنها ارادت دارم بعضی از این دوستان آمده اند به مدیر جدید تبریک بگویند و برخی دیگر به مدیر قدیم خسته نباشید می گویند من اگر قرار بود برای مدیریتم در این سالن حضور نیابم حتما برای خسته نباشید به آقامحمدیان می آمدم.

 

وی افزود: من طی این سالها در کنار آقامحمدیان، میرعلایی مدیرعامل بنیاد فارابی و دیگر دوستان حضورداشتم این مدیریتها هر چقدرباشد مطمئن باشید فقط به فاصله یک پلک بهم زدن نیست امیدوارم در آخر روسفید باشیم.

 

طباطبایی نژاد ادامه داد: من از زمانی که از مرکز گسترش رفته بودم با خودم عهد بستم دیگر به پست مدیریت دولتی برنگردم پس از قبول حکم ریاست سازمان سینمایی توسط ایوبی، عطارپور با من تماس گرفت که ما میخواهیم شما را برای مرکز گسترش پیشنهاد بدهیم من از وی تشکر کردم و خواستم این کار را انجام ندهم پس از صحبتهای او من به مشهد رفتم برای تولید فیلم “با دیگران” وقتی برگشتم از دفتر سازمان سینمایی با من تماس گرفتند و خواستند به دیدار ایوبی بروم.

 

طباطبایی نژاد ادامه داد:  پس از این تماس تفألی به قرآن زدم که آیه بسیار زیبایی آمد پس از آن به دیدار ایوبی رفتم با آنکه عنوان کرده بودم حاضرم در کنار شما همکاری کنم اما خواستم برای من حکم مدیریتی نزنند که اتفاقا این کار را کردند.

 

من عهد کردم در این امر موجد و کوشا باشم البته با دعای خیر شما.

 

در این مراسم سهیل جهان بیگلری، فرخنده کیش، بیژن میرباقری، ناصر صفاریان، محسن امیریوسفی، حسین ترابی، محسن علی اکبری، ابراهیم داروغه زاده، اکبر حر، آورد عطاپور، امیرحسین علم الهدی، علی رضا قاسم خانی و… حضور داشتند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …