همه سینمای ایران در خدمت دفاع مقدس است/ ادغام دو معاونت در سازمان سینمایی

به گزارش ایرانگرد نیوز، در ادامه تجدید میثاق سینماگران و مدیران سینمایی کشور با شهدا و امام راحل که صبح امروز یکشنبه 31 شهریور ما در حال انجام است، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران گفت: امروز روز خوبی بود و ما با مفهوم دفاع مقدس، ایثار و فداکاری از نزدیک عهد بستیم. ما باید از شهدا بیاموزیم که باید از خودمان بگذریم چرا که شهدا از خود گذشتند که نتیجه آن آرامش و اقتدار امروز شد.

 

وی افزود: با این دیدگاه ما می توانیم از اختلافات سلیقه ای در سینما عبور کنیم. خوشحالیم که در دومین روز از هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از سینماگران با طیف ها و سلایق مختلف به مزار شهدا آمدیم و با امام راحل تجدید میثاق کردیم و با آن ها عهد بستیم که در اختیار ارزش هایی باشیم که شهدا به دنبال آن بودند.

 

ایوبی ادامه داد: امروز همه سینمای ایران در خدمت دفاع مقدس است. من قبول ندارم بخشی از سینمای ایران دفاع مقدس است بلکه همه سینما باید در اختیار آن باشد. بخشی از سینمای ایران باید به مفهوم ایثار، حماسه و شهادت بپردازد و بخشی نیز به پیام معنوی ایثار و فداکاری که شهدا به دنبال آن بودند توجه کنند. با این برداشت همه سینمای ایران در خدمت دفاع مقدس خواهد بود.

 

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: ما این مدت شاهد صحنه هایی بودیم که مدتی مردم از سینماگران ندیده بودند این موضوع پیام امیدوار کننده ای به همراه دارد. در حال حاضر امید در جامعه ما بیشتر شده است و سینماگران نیز باید بتوانند نمایانگر همین امید در جامعه باشند.

 

وی درباره حمایت از ساخت فیلم‌های دفاع مقدس عنوان کرد: ما هنوز برنامه های سازمان سینمایی را عنوان نکرده‌اییم. راس برنامه های ما تلاش برای ساخت فیلم های خوب در حوزه دفاع مقدس است. در همین ارتباط دیدارهای خوبی هم با ارگان های ذی ربط داشتیم و آمادگی خود را به این دستگاه ها اعلام کردیم.

 

ایوبی درباره برنامه های خود در سازمان سینمایی گفت: نگرانی هایی درباره پروانه ها وجود دارد که ما در حال برطرف کردن آن ها هستیم. همچنین از مجوزهایی که به آثار سینمایی می دهیم دفاع خواهیم کرد. ما حمایت خود از فیلم و فیلمساز را به طور شفاف اعلام می کنیم.

 

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر احسانی در کنار مسئولیتی که بر عهده گرفته است سرپرستی معاونت فعالیت های سمعی بصری را در سازمان سینمایی عهده دارد. در نظر داریم دو معاونت در سازمان ادغام شود و همچنین تعدد شوراها را هم کاهش دهیم چراکه این شوراها روند کارها را کند کرده است.

 

احمد میرعلایی، سهیل جهان بیگلری، سیداحمدی میرعلایی و… جمعی دیگر از سینماگران بودند که در بهشت زهرا به هنرمندان پیوستند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …