هشتمین نکوداشت مرتضی ممیز برگزار می‌شود

به گزارش ایرانگرد نیوز، همزمان با برگزاری هشتمین نکوداشت یاد و خاطره زنده یاد استاد مرتضی ممیز، نمایشگاهی از آثار صادق قره‌مصطفی، طراح گرافیک برجسته از کشور ترکیه از 4 تا 11 مهر با عنوان “سلام همسایه” در نگارخانه‌های استاد ممیز، پاییز و زمستان خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

 

صادق قره‌مصطفی تحصیلات گرافیک خود را در آکادمی هنرهای زیبای استانبول گذراند و با اتمام دوره فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه معمارسنان به عنوان دانشیار در این دانشگاه مشغول به کار شد. وی از سال ۱۹۸۹ در دانشگاه هنرهای زیبای معمارسنان در استانبول به تدریس مشغول است.

 

قره‌مصطفی تاکنون در زمینه‌های متعدد هنری فعالیت نموده است که از میان آنها می‌توان به طراحی پوستر، کتاب، مجله، بروشور و کاتالوگ، هویت سازمانی، پروژه‌های حفاظت از محیط زیست، غرفه‌های نمایشگاهی در حوزه‌های تاریخ، باستان‌شناسی، عکاسی، ادبیات، هنرهای تجسمی و همچنین فعالیت‌های گوناگونی برای موزه‌ها، تئاترها، گالری‌های هنری، ناشران، سازمان‌های مردم‌نهاد و شرکت‌ها اشاره کرد.

 

آیین افتتاح نمایشگاه آثار گرافیکی صادق قره‌مصطفی پنجشنبه چهارم مهر از ساعت 17 در تالار استاد فریدون ناصری خانه  هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …