رییس موزه متروپولیتن شخصا آثار هنری کامبوج را به نخست وزیر این کشورداد

موزه پولتین

نشست 37 کمیته میراث جهانی یونسکو که در پنوم پن کامبوج برگزار می‎شود، با بازگشت دو اثر هنری بزرگ و مهم از گنجینه‎های فرهنگی این کشور متعلق به قرن دهم میلادی همراه بود که توسط رییس موزه هنرهای متروپولیتن نیویورک به کامبوج بازگردانده شد.

این دو اثر 11 ژوئن به نخست وزیر کامبوج  واگذار شد که بر نقش مهم و تعیین کننده حفاظت از میراث فرهنگی در بازسازی ملی و توسعه اقتصادی این کشور تاکید داشت.

دبیر کل یونسکو این اقدام موزه متروپلیتن نیویورک را اقدامی تشویق آمیز خواند ونشانه‎ای قدرتمند از رفتار اخلاقی و محترمانه دانست که نمونه خوبی برای عملکرد مناسب از سوی دیگر موزه‎ها و مجموعه‎های هنری و فرهنگی است.
وی یادآور شد که افتخار دارد که یونسکو در بازگرداندن این آثار به موطن اصلی شان که حرکتی برجسته به سوی احترام ودرک متقابل ملت‎ها و دولت‎هاست، همکاری و مشارکت داشته است.
کمیته میراث جهانی یونسکو هم اکنون با حضور 1400 نماینده از 121 کشور جهان در پنوم پن کامبوج برگزار می‎شود و به مدت ده روز ادامه دارد.
این نشست در مراسم گشایش خود تاکید کرد که علاوه بر ثبت آثار جدید در فهرست میراث جهانی ، توجه ویژه ای نیز به وضعیت میراث جهانی در کشورهای مالی و شدت تخریب‎ها در آثار فرهنگی سوریه دارد که هر دو از ناآرامی‎های داخلی بشدت دچار تخریب شده‎اند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …