“دربند” از 3 مهر به آزادی می آید/ “عملیات مهدکودک” پس از “پل چوبی”

حبیب کاوش با اشاره به جلسه شورای صنفی نمایش که امروز اول مهر برگزار شد درباره برنامه نمایش فیلم ها  گفت: قرارداد نمایش فیلم “عملیات مهدکودک” از ساخته های فرزاد اژدری در گروه قدس بعد از فیلم “پل چوبی” به ثبت رسید.
وی ادامه داد: همچنین فیلم “دربند” نیز به کارگردانی پرویز شهبازی روز سوم مهر ماه بعد از “دهلیز” در گروه آزادی اکران می شود.
کاوش در ادامه به دیگر مصوبه جلسه امروز که در آن بر ماده 40 آیین نامه شورای صنفی نمایش تاکید مجدد شده بود، اشاره و بیان کرد: در این جلسه بر ماده 40 آیین نامه تاکید شد یعنی تهیه‌کنندگان باید پنج روز بعد از اینکه قراردادشان برای شورای صنفی نمایش ثبت شد، متریال های تبلیغاتی فیلم های خود مثل آنونس و آگهی های تبلیغاتی را تحویل سالن های سینمایی دهند و سینماها هم موظف هستند که این مواد تبلیغاتی را نمایش دهند.
فیلم “عملیات مهدکودک” روایتگر چند کودک است که برای جلب توجه والدینشان دست به کار بزرگی می‌زنند و علیرضا خمسه، اکبر عبدی، شمسی فضل‌الهی، سید حسام نواب صفوی، سروش صحت، مریم سعادت، فرزاد حسنی، بهنوش بختیاری و لیلا بلوکات از جمله بازیگران آن هستند.
“دربند” نیز به تهیه کنندگی امیر سماواتی داستان دختر دانشجویی است که برای ادامه تحصیل در تهران با دختری ناشناس هم‌خانه می شود …. در این فیلم بازیگرانی چون پگاه آهنگرانی، نازنین بیاتی، احمد مهران فر، بهرنگ علوی و … حضور دارند.
این فیلم در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر موفق به دریافت جوایزی چون سیمرغ بهترین کارگردانی، سیمرغ بهترین فیلمبرداری برای هومن بهمنش و سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای پگاه آهنگرانی شد.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …