“چ” و “آشغالهای دوست داشتنی” به فجر می روند/”قطار زمستانی” در انتظار لهستانی ها

حسن نجاریان قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی درباره وضعیت تولید “قطار زمستانی” به کارگردانی خسرو سینایی گفت: متاسفانه این پروژه همچنان با مشکلات مالی و اداری روبرو است. طرف لهستانی ما تاکنون جواب صریحی برای تولید نداده است و مدام زمان را عقب می اندازد.

 
وی افزود: البته خسرو سینایی نیز با طرف لهستانی در حال صحبت است و مساله را پیگیری می کند. گویا آنها نیز دچار مشکل مالی و اداری هستند.

 
نجاریان درباره مراحل فنی فیلم “چ” ساخته ابراهیم حاتمی کیا و “آشغالهای دوست داشتنی” به کارگردانی محسن امیریوسفی دو فیلم از تولیدات بنیاد فارابی نیز توضیح داد: این دو فیلم هم اکنون در مراحل فنی هستند و برای حضور در جشنواره فجر امسال آماده نمایش خواهند شد.

 
“قطار زمستانی” به مهاجرت گروه کثیری از لهستانی‌ها از جمله زنان و کودکان در دوران جنگ جهانی دوم از شوروی سابق به ایران و ماجراهای پس از آن می‌پردازد.

 
آرتور راینهارت فیلمبردار شاخص لهستانی قرارست فیلمبرداری این فیلم سینمایی را انجام دهد. بازیگران در نقش‌های اصلی از دو طرف ایرانی و لهستانی هستند و قرارست در صورت مساعد بودن وضعیت جسمانی عزت‌الله انتظامی وی نیز در “قطار زمستانی” بازی کند. همچنین نقش مقابل او هم یک بازیگر لهستانی به نام آنا پولونی است که البته حضور این بازیگر لهستانی هنوز به قطعیت نرسیده است.

 
در فیلم سینمایی “چ” ساخته ابراهیم حاتمی کیا که سه روز از زندگی شهید چمران قبل از شهادت را روایت می کند، فریبرز عرب‌نیا، بابک حمیدیان، مریلا زارعی، سعید راد و… بازی می کنند. این فیلم به دلایل فنی سال گذشته به جشنواره فجر نرسید.

 
در فیلم “آشغالهای دوست داشتنی” شیرین یزدانبخش، حبیب رضایی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، اکبر عبدی، صابر ابر و شهاب حسینی بازی می کنند. فیلمنامه‌ این فیلم درباره‌ خانواده‌ای است که یک شب فرصت دارند مشکل مادر خانواده را حل کنند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …