مردم برای آزادی زن زندانی همگام شدند/ گلریزان “دهلیز” در جمع ستاره‌ها

به گزارش  ایرانگرد نیوز ، دومین مراسم گلریزان فیلم سینمایی “دهلیز” برای جمع آوری دیه برای آزادی دومین محکوم به قصاص شامگاه دوشنبه اول مهر ماه، ساعت 20 با حضور هنرمندان و اهالی ورزش در محل سینما آزادی برگزار شد.

 
در این مراسم علاوه بر بهروز شعیبی، محمود رضوی و شهاب مرادی، مهتاب کرامتی، فاطمه معتمد آریا، علی کریمی، مهناز افشار، محمدرضا گلزار و پژمان بازغی حضور داشتند و به دست خود به مردم بلیت می فروختند یا کمک های مادی مردم را جمع آوری می کردند.

 

 
دومین گلریزان فیلم “دهلیز” با استقبال گسترده مردم همراه بود و هنرمندان مردم را به خریدن بلیت برای آزادی زندانیان تشویق می کردند.

 
مهتاب کرامتی در این باره  گفت: همه مردم به نحوی می توانند برای آزادی زندانیان نیازمند کمک کننند. شما به عنوان یک خبرنگار با پوشش خبری این مراسم، هنرمندان و فوتبالیست ها نیز به نوعی دیگر می توانند در این جهت مفید باشند اما باید توجه داشت که اگر مردم نباشند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. گروه های مختلف مردم و هنرمندان و ورزشکاران و … در کنار هم معنا پیدا می کنند.

 

 
وی بر استقبال مردم در دومین مراسم گلریزان تاکید و بیان کرد: در اولین مراسم یک زندانی آزاد شد و ما امیدواریم امشب هم بتوانیم زندانی دوم را آزاد کنیم و این راه ادامه پیدا کند. نهایت تلاش ما این است که به نوعی فرهنگسازی شود و هر یک از هنرمندان و فیلمسازان در یک یا دو نوبت فیلم خود را به این صورت اکران کنند. ما به هنرمندان زیادی پیشنهاد این کار را داده ایم و امیدواریم حالا که این جریان با کمک کسانی مثل مهناز افضلی شکل گرفته است، ادامه پیدا کند.

 
این بازیگر سینما تاکید کرد: در جامعه معضلات بسیاری وجود دارد. هر کسی می تواند به گوشه ای از این مشکلات رسیدگی کند. خود من علاوه بر اینکه در یونیسف کار می کنم در اینجا هم سعی کردم هر کاری می توانم انجام دهم. هدف اصلی این است که کمک کنیم تا فرهنگ بخشش در جامعه شکل بگیرد.

 

 
حجت الاسلام شهاب مرادی نیز در این مراسم بیان کرد: در این مراسم هنرمندان و ورزشکاران متعهد و متدینی که علاقه داشتند حضور پیدا کردند و انشاء الله در فیلم های دیگر هم این اتفاق واقع شود. مردم زیادی جمع شده اند و حتی چهره هایی امشب به این مراسم آمده اند که ما از آنها دعوت نکرده بودیم و با یک دعوت عمومی حاضر شدند؛ کسانیکه شاید اگر قرار بود به جای دیگری بروند باید حتما از آنها دعوت جدی و رسمی می شد.

 

 
وی ادامه داد: مهربانی نیاز جدی جامعه است و باید به رشد آن در جامعه کمک کرد. در شب اول این مراسم یک نفر که به خاطر قصاص به اعدام محکوم شده بود، دیه اش پرداخت شد و مورد بخشش قرار گرفت و حالا مراحل عمومی جرم خود را طی می کند و آزاد می شود البته باید عنوان کرد که افرادی که برای این موضوع انتخاب می شوند خطاکاران و قاتلان حرفه ای نیستند بلکه کسانی هستند که به طور اتفاقی در اینچنین معضلاتی گرفتار شده اند.

 

 
همچنین بهروز شعیبی نیز با اظهار رضایت از استقبال گسترده مردم از آنها تشکر کرد و از کمک هایی گفت که توانسته اند با آن یک محکوم به اعدام را نجات دهند. وی همچنین به حضور هنرمندان و ورزشکاران در این مراسم اشاره و از آنها تشکر کرد و گفت: ستاره ها و هنرمندان زیادی امشب در این مراسم حضور داشتند و کمک کردند اما به نظر من ستاره های امشب مردمی بودند که آمدند و هر آنچه توانستند در نهایت اخلاص کمک کردند.

 
مردم در این مراسم می توانستند با کمک های نقدی خود بلیت فیلم “دهلیز” را خریداری کرده و به تماشای آن بنشینند.

 

 
حدود سه هفته قبل در اولین مراسم گلریزانی که براي جمع آوري ديه در ايوان شمس برگزار شد، دختري 28 ساله محكوم به قصاص از اجراي حكم رهايي پيدا كرد. خانواده مقتول پس از گذاشتن از حق خويش در ازاي دريافت مبلغي از اجراي حكم صرف نظر كردند تا اين محكوم، بعد از 6 سال زندان از قصاص نجات پيدا كند. در این مراسم نیز قرار است با جلب رضایت اولیای دم و جمع آوری دیه، دختر محکوم دیگری، از قصاص نجات پیدا کند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …