“نور و صدا” در میدان امام حسین/ 8 سرود خاطره انگیز طنین انداز می شود

سعید اسماعیلی کارگردان برنامه “نور و صدا”  با بیان این مطلب که به مناسب هفته دفاع مقدس برنامه “نور و صدا” هر شب در میدان امام حسین برگزار می‌شود، گفت: برنامه “نور و صدا” از اول مهر ماه هر شب ساعت 19:30 دقیقه به مدت چهار شب در میدان امام حسین برگزار می‌شود. در این برنامه 80 دقیقه‌ای، هشت سرود خاطره‌انگیز از ایام انقلاب و هشت سال دفاع مقدس توسط گروه سرود اجرا می شود.

 
وی ادامه داد: تمامی سرودهای انتخاب شده دوباره آهنگسازی و توسط گروه سرود بازخوانی شده است. این گروه سرود شامل 80 نفر دانش‌آموزان و سرودخوانان بزرگسال است. از جمله سرودهایی که در این شب ها توسط گروه سرود اجرا می شود می توان به “بهمن خونین”، “ممد نبودی”، “فتح”، “مادر برام قصه بگو”، “ای بسیجی”، “ای لشکر صاحب زمان”، “برخیزید” و “آب زنید راه را” اشاره کرد.

 
اسماعیلی در پاسخ به این که این برنامه تنها محدود به اجرای سرود می شود؟ توضیح داد: در کنار اجرای سرود دو بخش دیگر همزمان با سرودها اجرا می شود که رابطه مستقیمی با مضمون سرودها دارد. گروه سازنده این برنامه تمام تلاش خود را کرده است تا “نور و صدا”را به صورت ویدئو مپ آماده کند. علاوه بر اجرای زنده سرود، پخش تصاویر سه بعدی و انیمیشن و اجرای حرکات نمایشی توسط 100 بازیگر را خواهیم داشت که مضمون آن با سرودها همخوانی دارد.

 
وی با اشاره به اینکه رسالت بوذری مجری این برنامه است، بیان کرد: یکی از بخش‌های مهم این برنامه که البته زمان اندکی را به خود اختصاص داده است، تقدیر از خانواده شهدا است که هر شب اجرا می شود.

 
اسماعیلی در پایان با اشاره به این مطلب که به دلیل گستردگی کار امکان نمایش این برنامه از سوی تلویزیون وجود ندارد، گفت: از جمله عوامل این برنامه می‌توان به بهزاد گزازی مدیر هنری، عباس رحمانی طراح و مدیر نورپردازی، رضا ترکمان جلوه‌های ویژه میدانی، محمد نیاکان برنامه ریز و دستیار اول برنامه و علی اسماعیلی پخش صدا اشاره کرد. همچنین تهیه کنندگی این برنامه را سپاه حضرت محمد رسول الله، سازمان اوج و معاونت اجتماعی شهرداری برعهده گرفته اند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …