نگار عابدی از خوانش “خونیان و خوزیان” استادمحمد می گوید

نگار عابدی یکی از خوانشگران نمایشنامه “خونیان و خوزیان” نوشته محمود استادمحمد که قرار است چهارشنبه سوم مهر ماه به کارگردانی مژده ساعی در تئاتر شهر خوانش شود  گفت: این نمایش، ارتباطات یک خانواده جنوبی، خونگرمی و عواطفی که میان آنها در زمان جنگ وجود دارد و همچنین فضای قبل از جنگ و یا مسایلی مثل سینما رکس و دیگر واقعیت ها، مشکلات و دغدغه های ابتدای جنگ را بیان می کند.

 
وی ادامه داد: قلم نویسنده روزهای ابتدایی جنگ را به شکل جذابی به تصویر کشیده است. اگرچه ما آن روزها کوچک بودیم اما آنچه که در خاطرم مانده به خوبی در این نمایش فضاسازی شده اما افسوس که محمود استاد محمد امروز خودش در بین ما نیست.

 
این بازیگر تئاتر به موضوعات مطرح شده در نمایشنامه استاد محمد اشاره و بیان کرد: این متن از این حیث که به اصل جنگ نمی پردازد ویژه است. نمایشنامه به جنگ به طور غیرمستقیم و از نگاه یک خانواده خوزستانی نگاه می کند و با آن برخوردی انسان دوستانه دارد. به گونه ای که اگر جنگ میان هر دو کشور دیگری اتفاق می افتاد همین مسایل انسانی نیز مطرح بود و اینکه انسان ها با این مقوله چطور برخورد می کنند. بنابراین جنگ محور اصلی این داستان نیست بلکه سوختن سینما رکس، مادری که فرزندان کوچکش را از دست می دهد و مشکلاتی که خانواده ها در جنگ با آن روبرو می شوند، داستان را شکل می دهد.

 
عابدی همچنین از نقش خود در این نمایش در جایگاه مهندس جوانی که در یک کارخانه مشغول به کار است سخن گفت و اضافه کرد: من نقش یک دختر حدودا 28 ساله را در یک خانواده جنوبی بازی می کنم و بعد اتفاقاتی که برای این خانواده در روزهای ابتدایی جنگ که شهر به دست دشمن محاصره می شود و شرایط خاصی که برایشان بوجود می آید به نمایش در می آید.

 
بازیگر نمایش “دن کیشوت” در پایان درباره متن نمایشنامه “خونیان و خوزیان” عنوان کرد: این اثر از کلیشه ها دور بوده و استادمحمد در آن نگاه درست و واقعی به جنگ داشته است.

 
این نمایشنامه روز چهارشنبه سوم مهر ماه ساعت 16:30 در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر و در بخش نمایشنامه‌خوانی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت روخوانی می شود و فروغ قجابگلی، نگار عابدی، مالک سراج، علی یعقوب زاده، مرجان بنی سعید، اعظم عرفانی و مهدی عباسی نقش خوانی این اثر را برعهده دارند.

 
 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …