ایرانگرد نیوز

«فهیمه رحیمی» به دیار خوشبختی بازگشت

فهیمه رحیمی

“فهیمه رحیمی” نویسنده و رمان نویس معاصر ایرانی که طی سالهای فعالیت خود 23 عنوان رمان نوشت و منتشر کرد بامداد امروز 28 خرداد 92 بر اثر سرطان در بیمارستان مهر فوت کرد.

او که بسیاری از آثارش از چاپ دهم نیز گذشت دارای سبک خاصی در نوشتن بود که مخاطب عام را جذب می‌کرد. از جمله آثار رحیمی می‌توان به کتاب‌هایی مانند عشق و خرافات، کوچه باغ یادها، اتوبوس، خلوت شب‌هاى تنهایى، برجى در مه، روزهاى سرد برفى، تاوان عشق، پاییز را فراموش کن، اشک ستاره و… اشاره کرد.
هرچند منتقدان ادبی، آثار فهیمه رحیمی را در دسته ادبیات عامه پسند قرار می‌دهند و نوشته‌هاى او را با آثار «دانیل استیل» برابر مى‌دانند اما رحیمی دوست داشت خودش باشد و برابری با دیگران را هیچ‌گاه مایه افتخار خود نمی‌دانست.
رحیمی نخستین فعالیت ادبی جدی خودرا با نوشتن قطعه‌ای ادبی با عنوان دلم برای پروانه می‌سوزد در 9 سالگی آغاز کرد و اولین کتاب خود را با عنوان “بازگشت به خوشبختی” در سال 1369 منتشر کرد. پیشرفت او در نوشتن به گونه‌ای بود که 7 کتاب او در میان 47 کتاب پرفروش پس از انقلاب 57 در ایران، رکورددار فهرست پرفروش‌ها شد.
این نویسنده فقید بیش از دو سال از بیماری سرطان معده رنج کشید و با وجود درمان‌هایی که صورت گرفت و بهبودی نسبی که حاصل شده‌بود، از 9 ماه قبل دوباره بیماری‌اش عود کرد. چنانکه این بار در سن 61 سالگی منجر به فوت او شد.
گفته می‌شود، زمان دقیق مراسم تشییع رحیمی هنوز مشخص نیست و خانواده او در تلاش هستند تا بتوانند او را در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک بسپارند.
خروج از نسخه موبایل