درگيري مسلحانه شکارچيان و محيط بانان

رضا شيراوند رئيس اداره محيط زيست اسدآباد با بيان اين مطلب افزود: حوالي ساعت ?? ظهر روز دوشنبه يکي از همياران محيط زيست اطلاع داد که گروهي از شکارچيان غيرمجاز وارد منطقه حفاظت شده آلموبلاغ شده اند.

به گفته وي، بلافاصله با اطلاع به پاسگاه محيط باني آلموبلاغ به ? گروه تقسيم شده و به جستجوي منطقه پرداختيم و حوالي ساعت ?? عصر متوجه خروج ? نفر شکارچي از دره دربند چنار شديم که يک خودرو منتظر آنها بود.

شيراوند اظهار داشت: شکارچيان به محض مشاهده مامورين در حال حرکت به سمت خودرو مذکور شروع به تيراندازي کردند که در جريان درگيري مسلحانه که حدود ?? دقيقه طول کشيد، نزديک به ? خشاب گلوله از سوي طرفين شليک شد و

متاسفانه در اين حين يکي از همياران محيط زيست از ناحيه کتف چپ مورد اصابت چندين ساچمه اسلحه شکاري قرار گرفت و مجروح شد.

رييس اداره محيط زيست اسد آباد تصريح کرد: متخلفين در حين تيراندازي از يکديگر جدا شده و فرار کردند اما مامورين موفق شدند ? نفر از آنها را دستگير کنند. اما يکي از متخلفين که به سمت ارتفاعات گريخته بود مجددا با يکي از ماموران که در نقطه اي کمين کرده بود روبرو شد و با وجود استفاده محيط بان از اسپري اشک آور، با ايجاد درگيري مجددا موفق به فرار شد.

وي اقزود: از متخلفين دو قبضه سلاح شکاري و لاشه ? قطعه کبک کشف و ضبط شد و ? متهم دستگير شده به مقامات قضايي معرفي شدند. همچنين متهمين در نخستين لحظات بازجويي به شکار غيرمجاز اعتراف و هويت ? نفر متواري را نيز فاش کردند که تحقيقات براي دستگيري آنان نيز ادامه دارد.

شيراوند يادآور شد: متخلفين از افراد شرور اهل روستاي مهلم دره اسد آباد هستند که سوابق متعددي در زمينه شکار غيرمجاز داشته و هنوز پرونده تخلف قبلي يکي از آنان در دادسرا در جريان است.

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …