نخستین جشنواره فیلم کار برترین‌های خود را شناخت

به گزارش ایرانگرد نیوز، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم کار با حضور برخی از هنرمندان چون کیانوش عیاری، خسرو معصومی و همچنین محمدحسین یادگاری رئیس جهاد دانشگاهی، مسعود اکبری دبیر جشنواره و علی احمدی رئیس سازمان هیاری اشتغال شامگاه گذشته دوم مهرماه در پژوهشگاه فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار شد.

 
در بخشی از این مراسم از داریوش اسدزاده به پاس 70 سال فعالیت هنری تقدیر شد. این بازیگر در بخشی از صحبت های خود گفت: زائری در وادی هنر و اندیشه هستم. من هنرمند نیستم اما در کنار هنرمندان زندگی می‌کنم و عاشق کارم هستم. پیر شده‌ام؛ البته نه زیاد بلکه کم. بعضی وقت‌ها اسم خودم هم یادم می‌رود، کتاب می‌خوانم و کتاب می‌نویسم که فراموشی، ذهنم را غارت نکند. در هر صورت خوشحالم که هنوز می‌توانم کار کنم. البته 90 سال عمر زیادی نیست، آن هم در شرایطی که 70 سال را کار کرده باشی. من حرف‌های زیادی دارم که بزنم اما امروز وقت آن نیست.

 
بخش پایانی این مراسم به معرفی برگزیدگان جشنواره دردو بخش فیلم های مستند و داستانی اختصاص داشت. جایزه بهترین کارگردانی فیلم داستانی، به مریم پیربند کارگردان فیلم “سکوت” تعلق گرفت.

 

مستند “چشم‌اندازی در مه” ساخته علی احمدی زرین کلایی عنوان بهترین فیلم مستند را دریافت کرد. همچنین همین کارگردان عنوان بهترین کارگردانی فیلم مستند را از آن خود کرد.

 

در ادامه جوایز بهترین تدوین به فیلم “مکاره” ساخته میثم مولایی، بهترین تصویربرداری به فیلم “نوروز در نئور” به کارگردانی سید کاظم گنجی، بهترین بازیگر به پاییز خزایی برای بازی در فیلم “عروسک” اهدا شد.

 

همچنین جایزه ویژه هیات داوران برای نگاه ویژه به موضوع کار به فیلم‌های “همشهری” ساخته احمد چراغی، “وقتی گفتند نمی شود” به کارگردانی فاطمه مرزبان و “برای سوگند” ساخته مصطفی شبان اهدا شد.

 

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …