پرویز فیلم افخمی هستم/ پايان نگارش “پشت نیمه شب”


مهدی فخیم زاده کارگردان سینمای ایران درباره دلایل پذیرفتن پيشنهاد بهروز افخمي براي بازی در فيلم “آذر، شهدخت، پرويز و ديگران” به خبرنگار مهر گفت: من همیشه با بهروز افخمی رابطه خوبی داشته ام و برخی از فیلم های این کارگردان مانند “عروس”، “شوکران” و یا حتی سریال “میرزا کوچک خان جنگلی” او را بسیار دوست دارم.


وی در ادامه افزود: افخمی تا پیش از اینکه پیشنهاد بازی در این فیلم را به من بدهد، فکر می کرد که مشغول ساخت سریال هستم اما به محض اینکه متوجه شد کاری دستم نیست فیلمنامه را فرستاد و نقش پرویز را که اتفاقا از نقش های اصلی است به من پیشنهاد داد. من هم بعد از اینکه فیلمنامه را خواندم نقش را دوست داشتم و پذیرفتم که در این فیلم بازی کنم.


کارگردان فیلم “مسافران مهتاب” به ویژگی کاراکتر پرویز در اين فيلم اشاره کرد و گفت: پرویز شخصیت خاصی دارد و اصولا داستان فیلم داستانی ویژه است و این کاراکتر در فیلم یک هنرپیشه است و من به نوعی نقش خودم را بازی می کنم. ضمن اینکه گذشته از نقش و بازی در این فیلم، شخصیت بهروز افخمی را بسیار دوست دارم و معتقدم که افخمی آدم شفافی است و من این شفافیت را دوست دارم.


فخیم‌زاده همچنين متذکر شد: در واقع اعتمادی که به شخص بهروز افخمی و نوع نگاهش به فیلمسازی دارم مرا ترغیب کرد تا بازی در نقش پرویز را بپذیرم و جدا از این اعتماد کاراکتر پرویز و کلیت فیلمنامه را دوست داشتم.  


این کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون ایران با اشاره به اینکه داستان اصلی این فیلم سینمایی را برگرفته از رماني با همين نام نوشته مرجان شیرمحمدی است، بيان كرد: من داستان اصلی که فیلمنامه “آذر، شهدخت، پرويز و ديگران” بر اساس آن نوشته شده است، نخوانده‌ام و از شیرمحمدی قول گرفتم که اصل داستان را به من بدهد تا در فرصت مناسب بخوانم. اما واقعیت این است که من حساسیت بسیاری برای بازی در فیلم و یا سریالی به کارگردانی دیگران دارم و معمولا خیلی سخت می پذیریم که در فیلمی که خودم کارگردان آن نیستم بازی کنم.


کارگردان و بازیگر فیلم “همسر” افزود: به همین دلیل حتما باید نقشی را که پیشنهاد داده می شود با جان و دل بپذیرم و خوشبختانه کاراکتر پرویز را بسیار دوست دارم و در عین حال به بهروز هم ایمان دارم. ولی نکته این است که با وجود فیلمنامه خوبی که اين فيلم دارد اما از جنس فیلم های من نیست و به طور کلی از فضای ذهن من دور است و به حال و هوای فیلم های افخمی نزدیک تر است.


فخیم‌زاده با اعلام اينكه روز گذشته تست گریم فيلم افخمي انجام شد، گفت: بهروز افخمی را به عنوان یک دوست و البته کارگردان دوست داشته ام اما نکته این است که ارتباط من با این کارگردان از سال گذشته و بعد از جشنواره فیلم فجر بیشتر شد و خوشحالم که قرار است این فیلم را کارگردانی کند.


این هنرمند با سابقه عرصه سینما و تلویزیون در پایان صحبت های خود با اشاره به پایان نگارش فیلمنامه “پشت نیمه شب” گفت: فیلمنامه “پشت نیمه شب” را به تازگی به پایان رسانده‌ام و منتظر هستم تا مدیران ارشاد در پست‌های خود مستقر شوند و پس از آن برای دریافت پروانه ساخت اقدام خواهم کرد.


 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …