صدای سازهای موسیقی همه ملت ها را به هم پیوند می دهد

به گزارش ایرانگرد نیوز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنج‌شنبه 4 مهرماه در حاشیه اجرای کنسرت “عشق من ایران من” گفت: هم برای من و هم برای کسانی که در این سالن حضور پیدا کردند شب بسیار خوبی بود. یک هزار و 600 نفر 2 ساعت بی وقفه در کنار هم شاد بودند و در عین حال شاهد برنامه فاخری بدون هیچ حاشیه ای بودند که این مسئله کنسرت را برای‌شان لذت بخش‌تر کرد. نکته جالب این کنسرت، آمیزه موسیقی پاپ و سنتی بود که توسط سالار عقیلی و رضا صادقی به طور جداگانه و با هم اجرا کردند که باعث جذابیت بیشتر این کنسرت شد.

 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تلاش دارد تا در دوره وزارت خود حمایت جدی از جامعه موسیقی کشور کند، اظهار کرد: امیدوارم در این 4 سال بتوانیم به جامعه موسیقی کمک کنیم تا موسیقی فاخری تولید کنند و در همه دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. خوشبختانه در سال های اخیر هم تولیدات بسیار زیادی داشتیم که در میان شان شاهد تولید آثار ارزنده هم بودیم. امیدوارم بتوانیم از این هنرمندان بیشترین حمایت را داشته باشیم.

 
جنتی ادامه داد: همواره در کشورمان هزاران شاعر شعر می گویند ولی در نهایت در میان این شاعران تعداد محدودی چون حافظ، سعدی و مولانا ماندگار می شوند. در زمینه موسیقی هم به همین شکل است. باید به همه کسانی که به فعالیت در موسیقی علاقه‌مند هستند کمک کنیم تا در میان تعداد بی‌شمار آهنگسازان و خوانندگان شاهد شکوفایی و تولید موسیقی فاخر و ماندگار باشیم.

 
او درباره جهانی شدن موسیقی کشور نیز گفت: یکی از نکاتی که همواره تاکید داشتم این بوده که باید از دیپلماسی فرهنگی و هنری استفاده کرد تا آثارمان را در دنیا عرضه کنیم. البته موسیقی ایران شناخته شده است. در حال حاضر موزیسین های کردستان عراق می دانند که ریشه موسیقی شان از ایران است. باید از امکانات هنری مان استفاده کنیم تا بتوان با سایر ملت ها ارتباط خوبی برقرار کرد. چراکه آنچه همه ملت ها را به هم پیوند می‌دهد صدایی است که از این سازها بلند می شود و همه احساس مشترکی از شنیدن آن به دست می آورند.

 
کنسرت “عشق من، ابران من” 3 و 4 مهرماه توسط موسسه “شکوه موسیقی ایرانیان” و با حمایت شرکت عظیم شهر در برج میلاد برگزار شد.

 
 
 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …