مرادخانی تماشاگر “روایت حماسه و اقتدار” شد

به گزارش ایرانگرد نیوز، علی مرادخانی در حاشیه اجرای سمفونی حماسه و اقتدار و در پشت صحنه برنامه با مجید انتظامی و اعضای ارکستر دیدار کرد. اركستر سمفونيک صدا‌ و‍‌ سيما به رهبري مجيد انتظامي با خوانندگي مشترک محمد عبدالحسيني و نيما مسيحا در تالار خليج فارس باغ موزه دفاع مقدس سمفونی “حماسه و اقتدار” را اجرا گرد.

 

مجيد انتظامي در ارتباط با این سمفونی گفت: اين سمفونی شامل چهار قطعه است. دو قطعه سمفونيک سال گذشته به مناسبت افتتاح باغ موزه رونمایی شد و دو قسمت ديگر نيز امسال تكميل شده و در ايام هفته دفاع مقـــدس اجرا مي شود

 

وي افزود: تلاش شده در اين چهار قطعه حس و حال رويدادها از وقوع انقلاب تا آزادسازي خرمشهر نواخته شود كه قطعه اول از كوک كردن ساز نوازنده‌ها كه نشان دهنده اوضاع نابسامان پيش از انقلاب است، آغاز مي‌شود. سپس موسيقي سير طبيعي خود را طي مي‌كند و با ايجاد هارموني وارد فضاي عاطفي شده و در قطعه آخر كه به مسجد خرمشهر ختم شده و موسيقي جنوبي نواخته مي‌شود.

 

این اركستر 140 نفره، همراه با گروه كر، این قطعات را بر اساس اشعاري از عبدالجبار كاكايي را اجرا کردند. در این اجرا لوح تقدیری از سوی مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی به مجید انتظامی اهدا شد.

 

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …