دیدار و گفت‌وگو با شخصیت‌ها و نهادهای علمی و گردشگری آمریکا

ImageHandler.ashx

دکتر محمدعلي نجفي معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ايران، ديدارها و گفت وگوهاي مختلفي را با شخصيت ها، مراكز و نهادهاي هنري، علمي و گردشگري آمريكا به انجام رساند و به توافق هايي نيز دست يافت.
معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ايران كه همراه با هيات رييس جمهوري براي شركت در اجلاس شصت و هشتم مجمع عمومي سازمان ملل متحد به نيويورك سفر كرده بود، در جريان ديدار با چند تن از اعضاي مؤسسه ايرانشناسي امريكا در خصوص مبادلات فرهنگي و نقش و اهميت أن در تاريخ كشورها و ملت ها سخن گفت.
وي اظهار داشت: براي جلوگيري از افراط و تفريط ها معرفت و شناخت درست از فرهنگ و تاريخ كشورها لازم است.

 

تقویت دیپلماسی فرهنگی در دولت یازدهم

معاون رئیس جمهور با تشريح سياست هاي دولت ايران در حوزه فرهنگي و گردشگري تصريح كرد: دولت يازدهم هم در حوزه داخلي و هم در حوزه خارجي داراي رويكرد هاي سياسي و فرهنگي جديدي است.

وي، تقويت ديپلماسي فرهنگي را از اولويت هاي اين دولت برشمرد و آمادگي جمهوری اسلامی ايران براي همكاري در اين حوزه اعلام كرد.

مقامات مؤسسه ايرانشناسي امريكا نيز ضمن استقبال از پيشنهادهاي رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، پيشنهادهايي براي تبادل استاد، دانشجو و محقق ارايه كردند.

در اين ديدار كه حدود ۱۲ تن از استادان و ايرانشناسان برجسته امريكايي حضور داشتند، طرفين براي تبادل هيات هاي فرهنگي و نيز تبادل برنامه پيشنهادي به يكديگر به توافق هايي دست يافتند.

 

پیشنهاد همکاری دوجانبه موزه متروپلیتن و موزه های فرهنگی ایران

گفتنی است، نجفي در ادامه ديدار و گفت وگوهاي خود در ضيافت ناهار رئيس و مقامات موزه متروپوليتن نيويورك شركت و ضمن تشريح رويكردهاي ج.ا.ايران در حوزه فرهنگي و مبادلات فرهنگي و هنري ميان كشورها، بر نقش فرهنگ به عنوان چراغ ارتباطات ميان كشورها و استفاده از آن براي مقابله با تشديد افراطيگري كه خطر جدي براي كشورها بشمار مي رود، تأكيد كرد.

وي، گسترش رفت وآمدهاي هيات هاي متقابل و همكاري هاي دوجانبه ميان موزه متروپوليتن و موزه هاي فرهنگي وهنري در ايران را به عنوان محورهاي اصلي تعامل و همكاري برشمرد.

مقامات موزه متروپوليتن نيويورك نيز ضمن استقبال از نقطه نظرها و پيشنهادهاي رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ايران، با اشاره به بخش هاي مختلف موزه مشهور نيويورك به ويژه بخش ايران و كشورهاي اسلامي، تجربيات خود در همكاري هاي فرهنگي و موزه اي با ساير كشورهاي جهان را به عنوان موضوعي مطرح كردند كه مي تواند براي پيشبرد همكاري با سازمان ميراث فرهنگي ايران نيز مورد استفاده قرار گيرد.

نجفي و هيات همراه در پايان اين ديدار، از بخش هاي مختلف موزه متروپوليتن بطور فشرده بازديد كردند.

 

معرفی استعدادهای گردشگری ایران در آمریکای شمالی

همچنین رئيس سازمان ميراث فرهنگي، هنري، صنايع دستي و گردشگري ايران در يكي از برنامه هاي فشرده خود در حاشيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد، با بيش از ۴۰ تن از ايرانيان فعال در زمينه گردشگري و مؤسسات گردشگري در امريكا ديدار و گفت وگو كرد.

وي، در اين نشست به معرفي بخش هاي مختلف سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي وگردشگري پرداخت و ضمن تشريح اقدامات انجام شده در زمينه گردشگري و جهانگردي در ايران، گفت: به رغم اقدامات انجام شده در سال هاي گذشته، مشكلات زيادي وجود دارد كه در حال بررسي و حل آنها هستيم.

وي افزود: با توجه به اينكه امروز رفت وآمد جهانگردان و گردشگران بهترين فعاليت فرهنگي براي معرفي كشورهاست، اين صنعت بايد تقويت و شرايط و استعدادهاي گردشگري ايران در منطقه امريكاي شمالي معرفي شود.

نجفي، بر ضرورت حفظ ارتباطات و تبادل نظرها در زمينه رفع مشكلات اين صنعت در ايران با مسئولان مؤسسات گردشگري در امريكا تأكيد كرد.

در اين ديدار؛ مديران و مسئولان مؤسسات و مراكز گردشگري نيز ضمن تشريح و بيان ديدگاه هاي خود در زمينه صنعت گردشگري، مشكلات فراروي آنها در زمينه امكان فعاليت بيشتر در اين عرصه را با رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور مطرح و پاسخ هاي خود را دريافت كردند.

 

آمادگی دانشکده میهمانداری نیویورک برای تبادل استاد و دانشجو

محمدعلي نجفي رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ايران همچنين در ادامه ديدارها با نهادهاي فرهنگي و گردشگري امريكا، از دانشكده ميهمانداري، گردشگري و مديريت ورزشي دانشگاه نيويورك بازديد و با رئيس و چندتن از اساتيد اين دانشكده گفت وگو و تبادل نظر كرد.

در اين نشست نيز رئيس دانشكده ميهمانداري دانشگاه نيويورك ضمن تشريح بخش هاي مختلف و رشته هاي مختلف تحصيلي و اينكه بيش از ۹۵ درصد دانشجويان اين رشته جذب بازار كار مي شوند، آمادگي خود را براي همكاري و مبادله استاد و دانشجو با مراكز مطالعاتي و دانشگاهي ايران در زمينه گردشگري و هتلداري اعلام كرد.

نجفي، نيز ضمن معرفي سازمان ميراث فرهنگي به تشريح تجربيات اين سازمان در زمينه تربيت دانشجو در زمينه هتلداري و مديريت گردشگري پرداخت و از پيشنهادهاي دانشگاه نيويورك در زمينه استمرار تماس ها براي بررسي زمينه هاي همكاري متقابل استقبال كرد.

 

ایجاد زمینه برگزاری نمایشگاه های مشترک در ایران و آمریکا

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ايران همچنين در جريان ديدار با چند تن از مديران و اعضاي مؤسسه مطالعات موسيقي شهر پيتسبورگ ايالت پينسيلوانياي امريكا، در خصوص مبادلات فرهنگي و نقش و اهميت أن در تاريخ كشورها و ملت ها سخن گفت.

وي، در اين ديدار بر آمادگي ايران براي پيشبرد سياست هاي تبادل گروه هاي هنري تأكيد كرد.

در اين ديدار، در زمينه همكاري هاي مشترك از جمله برگزاري نمايشگاه هاي مشترك در ايران و امريكا و نيز همكاري در حوزه هاي مختلف فرهنگي و هنري تأكيد شد.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …