معاون گردشگری کشور نوید داد: جذب ۲۰ میلیون گردشگر خارجی تا سال ۹۸

جذب 20 میلیون گردشگر خارجی تا سال 98

معاون گردشگری کشور با اشاره به روند رو به رشد جذب گردشگران خارجی به ایران گفت: در صورت ایجاد زیرساخت‌های لازم و بر اساس یک برنامه‌ریزی مدون می‌توان به دستیابی به جذب ۲۰ میلیون گردشگر خارجی تا ۶ سال آینده یعنی تا سال ۱۳۹۸ امیدوار بود.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، منوچهر جهانیان صبح امروز با بیان این مطلب در مراسم تجلیل از فعالان و خادمان صنعت گردشگری که به مناسبت هفته گردشگری و با حضور دکتر محمدعلی نجفی و مهمانانی از داخل و خارج کشور در سالن اجلاس سران در حال برگزاری شد ، افزود: بر اساس آنچه در سند چشم انداز افق ۲۰ ساله نظام آمده است ایران بایستی تا سال ۱۴۰۴ موفق به جذب ۲۰ میلیون گردشگر خارجی شود اما با توجه به روند رو به رشد ورود گردشگران خارجی به ایران این امیدواری وجود دارد که تا ۶ سال آینده یعنی تا سال ۱۳۹۸ موفق به جذب بیست میلیون گردشگر خارجی به کشور شویم.

وی همچنین با ارائه آمارهایی در خصوص ورود گردشگران خارجی به ایران در شهریور ماه امسال گفت: بر اساس آمارها ورود گردشگران خارجی به ایران در شهریورماه امسال نسبت به شهریورماه سال گذشته ۱۰۶ درصد رشد داشته به‌گونه‌ای که در شهریورماه سال گذشته ۲۸۳هزار و ۱۴۸ گردشگر خارجی وارد ایران شدند که این رقم در شهریورماه امسال به ۵۸۳هزار و ۷۴۵ گردشگر رسید.
معاون گردشگری کشور افزود: هم چنین برای اولین بار روند گردشگران ورودی و خروجی از کشور وضعیت معکوسی پیدا کرد به‌ گونه‌ای که تعداد گردشگران خروجی از کشور در شهریورماه سال گذشته از ۵۹۵هزار و ۵۹۴گردشگر به ۵۱۶هزار و ۵۲۱نفر کاهش یافت.

جهانیان افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه امسال شاهد افزایش ۳۰درصدی ورود گردشگران به ایران بودیم بنابراین پیش‌بینی می‌شود با توجه به این روند رو به رشد با یک برنامه‌ریزی منسجم و منظم بتوانیم تا ۶ سال دیگر موفق به جذب ۲۰ میلیون گردشگر خارجی به کشور شویم.

جهانیان در ادامه صحبت‌های خود به موضوع زیرساخت‌های گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌ها یکی از مهمترین موضوعاتی است که در جذب گردشگران خارجی نقش مهمی دارد از این رو در هفته گردشگری بیش از ۱۴۰ پروژه زیرساختی به بهره‌برداری خواهد رسید که با افتتاح این پروژه ها ۲۲ هزار نفر به ظرفیت تختهای اقامتی در کشور افزوده خواهد شد ، ضمن این که برای ۱۵ هزار نفر نیز شغل ایجاد خواهد شد.

معاون گردشگری کشور خاطرنشان کرد: برای افتتاح این ۱۴۰ پروژه زیرساختی ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته که از این میزان ۸ هزار میلیارد ریال آن توسط بخش خصوصی و ۷۰۰ میلیارد ریال دیگر توسط بخش دولتی تامین شده است.

جهانیان در ادامه با تاکید بر نقش صنعت گردشگری در افزایش اشتغال و درآمدزایی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی سازمان جهانی جهانگردی در سال ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۲۶۰ میلیون نفر در صنعت گردشگری مشغول به فعالیت بودند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به صنعت گردشگری و توسعه و تقویت این صنعت علاوه بر نتایج اقتصادی می‌تواند نتایج مطلوب فرهنگی نیز به دنبال داشته باشد.

شایان ذکر است در مراسم تجلیل از خادمان و فعالان صنعت گردشگری علاوه دکتر محمدعلی نجفی، نماینده سازمان ملل، پروفسور پرویز کردوانی، سخنرانی خواهند کرد و پیام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و نیز پیام دبیر کل سازمان ملل قرائت خواهد شد.

در این مراسم سفرا و مهمانانی از کشورهای خارجی و نیز مدیران و مسوولانی از بخش‌های مختلف کشور حضور دارند.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …