استفاده از ظرفيت دفاتر(ICT) روستايي، مهاجرت معکوس را در پي دارد

استفاده از ظرفيت دفاتر(ICT) روستايي، مهاجرت معکوس را در پي دارد
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در مراسم انعقاد تفاهم نامه با سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در رابطه با استفاده از ظرفيت دفاتر (ICT) روستايي گفت: بهره برداري صحيح از ظرفيت اين دفاتر موجب مهاجرت معکوس به روستاها خواهد شد.

مهندس محمدحسن نامي در اين مراسم با اشاره به اينکه شش هزار و 200 دفتر جديد(ICT) نيز به مناسبت انعقاد اين تفاهم نامه افتتاح شده است، افزود: استفاده از پتانسيل اين دفاتر براي توسعه گردشگري فرصت بسيار خوبي است که سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به خوبي از آن استفاده مي کند.

وي تصريح کرد: توسط اين دفاتر خدمات الکترونيکي به روستاييان ارائه مي شود، هر فردي در دورترين نقاط روستايي مي تواند از امکانات دولت الکترونيک بهره مند شود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تکميل دولت الکترونيک را يکي از اصل هاي مهم برنامه پنجم توسعه دانست و يادآور شد: با وضعيت مناسبي که در حال حاضر توسط خدمات دولت الکترونيک به وجود آمده به زودي شاهد مهاجرت معکوس شهرنشينان به روستاها خواهيم بود.

نامي اظهار داشت: با ارائه بهترين برنامه هاي آموزشي، خدماتي، بانکي و … ديگر افراد چه نيازي دارند که در ترافيک و صف هاي طولاني شهرهاي بزرگ وقت خود را تلف کنند.

وي افزود: در نشستي که چندي پيش جامعه جهاني اطلاعاتي داشتند رشد کشورمان را از نظر ارائه خدمات الکترونيک به روستاها و نقاط دور دست بسيار قابل توجه ارزيابي کردند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: ارائه خدمات شهروندي، اطلاع رساني مراکز گردشگري، ارائه خدمات قراردادي به اشخاص حقيقي و حقوقي، خدمات پرداخت قبوش آب، برق، گاز و تلفن، خدمات ثبت احوال و ثبت اسناد، خدمات پليس+10 ، رزرو بليط مسافرتي، اطلاع رساني در رابطه با طرح هاي عمراني و بهسازي، خدمات بخش تجارت و کاريابي مهمترين بخش خدماتي هستند که در دفاتر (ICT) روستايي ارائه مي شود.

نامي يادآور شد: با توجه به اينکه در حال حاضر بيشترين خدمات دولتي در کشور و به خصوص در روستاها توسط دفاتر (ICT) انجام مي شود، ارائه خدمات گردشگري در اين دفاتر مي تواند در معرفي جاذبه ها و مناطق بکر مفيد و موثر واقع شود.

وي با اشاره به اينکه 197 هزار متر مربع در کل کشور به دفاتر (ICT) اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: در آغاز کار دولت نهم حتي يک دفتر (ICT) در کشور فعال نبود، اما با توجه ويژه اين دولت به ارائه خدمات الکترونيک در سال 85، 227 دفتر، سال 86، 3 هزار و 103 دفتر، سال 87، 1379 دفتر، سال 89 120 دفتر و طي سال هاي 91 و 92، 60 دفتر (ICT) در کشور راه اندازي شد.

نامي در پايان افزود: توجه و سرمايه گذاي در زيرساخت ها بي ترديد رشد اقتصادي را در پي خواهد داشت، راه اندازي دفاتر (ICT) يکي از اقدامات اساسي و جدي دولت نهم و دهم در توجه به زيرساخت ها بوده است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …