ایرانگرد نیوز

تفاهم‌نامه استفاده از دفاتر(ICT) روستايي براي ارائه خدمات گردشگري منعقد شد

تفاهم‌نامه استفاده از دفاتر(ICT) روستايي براي ارائه خدمات گردشگري منعقد شد
تفاهم نامه استفاده از ظرفيت دفاتر(ICT) روستايي براي ارائه خدمات گردشگري صبح امروز با حضور دکتر محمد شريف ملک زاده، رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و مهندس نامي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در سالن اجلاس سران به امضاء دو طرف رسيد.
اين تفاهم نامه در 7 بند و براي مدت 10 سال ميان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و با هدف استفاده از ظرفيت دفاتر (ICT) روستايي براي ارائه خدمات گردشگري به مسافران و گردشگران، منعقد شد.

معاون گردشگري کشور در اين مراسم ضمن تقدير و تشکر از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات جهت مشارکت در انعقاد اين تفاهم نامه گفت: همکاري هاي دوجانبه اين سازمان با وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و استفاده از توانمندي هاي اين دفاتر براي معرفي گردشگري، صنايع دستي و ميراث فرهنگي، اثرات و فوايد قابل توجهي در پي خواهد داشت.

منوچهر جهانيان يادآور شد: يکي از ظرفيت هاي گردشگري ايران اسلامي، جاذبه هاي متنوع و بي نظيري است که در مناطق روستايي وجود دارد، معرفي بخش گردشگري روستايي، عشاير و اقوام، آداب و رسوم، غذاها و موسيقي محلي اين مناطق با استفاده از دفاتر (ICT) روستايي از اين پس با تحول و سرعت بيشتري انجام مي شود.

معاون گردشگري کشور افزود: امروز در دنيا بحث گردشگري ديگر به معناي گذراندن اوقات فراغت نيست، بلکه شناخت مردمان ديگر نقاط، آشنايي با آداب و رسوم جديد و آگاهي از تاريخ و پيشينه سرزمين هاي ديگر جايگاه ويژه اي يافته است.

وي اظهار داشت: براساس برنامه پنجم توسعه تعداد دفاتر (ICT) در کل کشور بايد به 16 هزار مرکز برسد، بي شک فعاليت اين تعداد دفتر (ICT) روستايي در کشور تحرک و شادابي مضاعفي در بخش گردشگري ايجاد خواهد کرد.

جهانيان در پايان با اشاره به بندهاي اصلي اين تفاهم نامه گفت: تشکيل کارگروه مشترک با حضور معاون گردشگري و مديرعامل شرکت پست با دبيري رييس کميته ملي طبيعت گردي و تعهدات دو طرف در اجراي صحيح اين تفاهم نامه از بندهاي اصلي اين قرارداد است.

خروج از نسخه موبایل