پای مشاعره به رادیو جوان هم باز شد/ آغاز پخش 38 برنامه جدید


به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری تغییر جدول پخش برنامه‌های شبکه رادیویی جوان پیش از ظهر امروز دوشنبه هشتم مهر ماه با حضور بهنام احمدپور مبارکه مدیر این شبکه، خوشنویس مدیر طرح و برنامه و مدیران گروه‌های اندیشه، جامعه و فرهنگ با حضور اهالی رسانه در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.


احمدپور در این نشست شبکه جوان را در شرف پوست اندازی معرفی کرد و گفت: آذر سال 91 شورای راهبردی شبکه به این نتیجه رسید که برای حفظ مخاطبان و افزایش آنها نیازمند طراحی و برنامه ریزی جدید هستیم. در نتیجه تعامل با مشاوران، کارشناسان و اساتید دانشگاه اصلاحیه‌هایی به جدول پخش وارد شد که در دو رویکرد کلی تعریف می‌شدند.


دورخیز برای تغییر جدول پخش مهر ماه از آذر 91


وی افزود: اول اینکه قرار بود برنامه‌های قدیمی و به اصطلاح برند شبکه را اصلاح کنیم و در گام بعدی برنامه‌های جدیدی متناسب با نیازهای شبکه به جدول پخش اضافه کنیم. ما از آذر 91 برای این منظور دورخیز کردیم و در نهایت 38 برنامه وارد جدول پخش شدند که آنها را از میان طرح‌های فراوان ارائه شده و صرف 415 ساعت کار کارشناسی در شورای طرح و برنامه و 675 ساعت کار کارشناسی در شورای مدیریت شبکه جوان استخراج کردیم. فکر می‌کنیم چنین اتفاقی بی نظیر است و کمتر سابقه داشته چنین زمانی صرف تغییر جدول پخش شبکه شود.


مدیر رادیو جوان تأکید کرد: اگر بین برنامه سازان و مجموعه مدیریت رادیو جوان اتحاد وجود نداشت چنین امری محقق نمی‌شد. ما اکنون در مجموع 71 برنامه داریم که 38 عنوان آن جدید است.


گوینده‌ها سرمایه رادیو جوان هستند


احمدپور در خصوص حضور گوینده‌های مطرح در برنامه‌ها توضیح داد: خوشبختانه شبکه ما گوینده مطرح کم ندارد و ما هرجا احساس کنیم از مجریان مشهور حتی در قالب مجری مهمان هم که شده استفاده می‌کنیم. تمام سعی ما این است که از رادیو جوانی‌ها حمایت کنیم. از مجری و تهیه‌کننده تا سردبیر و گزارشگر سرمایه ما هستند و ما نمی‌خواهیم سرمایه‌هایمان را از دست دهیم.


وی با بیان اینکه نگاه برنامه‌های این شبکه به جوانان است و درباره جوانان نیز برنامه سازی می‌شود، اظهار کرد: البته بسیاری از مخاطبان ما نیز پدر و مادرهایی هستند که دوست دارند با ویژگی جوانانشان آشنا شوند و درک بهتری از مسائل آنها داشته باشند.


مدیر رادیو جوان با اشاره به اینکه به خاطر نمی‌آورد به خاطر مسائل مالی از برنامه‌ای صرف نظر کرده باشند، تصریح کرد: پیش آمده که مخارج را کاهش داده‌ایم اما مسائل مالی را وارد بحث برنامه‌سازی نکرده‌ایم. ما در تمام مراکز استان‌ها نیز گزارشگر داریم و مشکلی در این خصوص نداشته‌ایم.


احمدپور از صفحه‌ای نام برد که در سایت شبکه جوان به واسطه آن با مخاطبان در ارتباط است و در این باره توضیح داد: تغییراتی که در جدول پخش صورت داده‌ایم براساس همین مراودات و نظرسنجی‌ها بوده است.


حرف‌های جوانانه در “منطقه آزاد”


در ادامه سعید معدن‌کن مدیر گروه جامعه رادیو جوان به تشریح برنامه‌های این گروه پرداخت و گفت: برنامه “منطقه آزاد” ما نه تنها در محیط‌های دانشجویی بلکه در هر محیطی که جوانان در آن جمع هستند برگزار می‌شود. “جوان ایرانی سلام” نیز دو هفته‌ای است با سرو شکل جدید روی آنتن می‌رود.



وی افزود: برنامه مستند “دوباره زندگی” به معلولان جوان می‌‍‌پردازد و “نسبت طلایی” نیز مسابقه‌ای بین زوج‌های جوان است که به آنها مهارت‌های برقراری ارتباط را آموزش می‌دهد. همچنین “جمعه جوانی” نیز یک برنامه شاد اجتماعی مختص جمعه‌ها است.


پس از این داداشی مدیر گروه اندیشه رادیو جوان یادآور شد: برنامه‌های این گروه همواره مورد استقبال بودند و من که در بین راه به دوستان ملحق شدم می‌بایست برنامه‌های خوب را به برنامه‌های خوب‌تر تبدیل کنم و این کار دشواری بود.


تمرکز بر شبهات دینی، مهدویت و دفاع مقدس


وی ادامه داد: برنامه ریزی خاصی برای که برای گروه اندیشه داریم به دفاع مقدس، شبهات دینی، مهدویت و مولود باوری معطوف می‌شود. “خانه‌ام همینجاست” یک برنامه دفاع مقدسی و “ریحان” برنامه‌ای در خصوص مهدویت  برای روزهای جمعه است. برنامه اذانگاهی ظهر ما “کسی صدایم می‌زند” و برنامه اذانگاهی مغرب نیز “تا دری بگشاییم” است.


گودرزی مدیر گروه فرهنگ نیز در سخنانی از تولید برنامه “فی البداهه” خبر داد و گفت: این برنامه به مشاعره طنز اختصاص دارد که قبلا آیتم آن در “اینجا شب نیست”‌ پخش می‌شد و حالا به یک برنامه مستقل تبدیل شده است. ما دو برنامه جدید در حوزه موسیقی داریم. “صدا آزاد” قرار است استعدادهای موسیقی را شناسایی کند و “دور ما” مختص آثاری است که برای اولین بار ساخته شده و از رادیو جوان شنیده می‌شوند.


آغاز تاکنون سینمای ایران در “هشت میلیمتری”


وی تأکید کرد: “با من ورق بزن” برنامه‌ای در حوزه کتاب و کتابخوانی است و “هشت میلیمتری” نیز سینمای ایران را از ابتدا تاکنون مورد بررسی قرار می‌دهد. برنامه دیگر گروه ما “حالا حکایت ما است” که نویسنده‌ها را معرفی می‌کند.


مدیر گروه فرهنگ از تولید “کافه رادیو” این بار در خارج از استودیو خبر داد و خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم نگاه‌ها را در این برنامه به سمت میراث فرهنگی سوق دهیم و اولین برنامه از موزه قصر و موزه رادیو پخش خواهد شد. “اینجا شب نیست” هم 12 تا 2 شب با آیتم‌های جدید از جمله نجوم پخش خواهد شد. برنامه “یک سبد ترانه” نیز مختص موسیقی است.


مهران دوستی در “رادیو اکتیو”


گودرزی اعلام کرد: برنامه “رادیو اکتیو” نیز با اجرای مهران دوستی روی آنتن می‌رود و فرم متفاوتی دارد.


احمدپور در پاسخ به مهر در این خصوص که برنامه جدید “پرانتز باز” همان برنامه شبکه نمایش با این عنوان است که به شبکه جوان منتقل شده است؟ گفت: نه این برنامه ارتباطی با “پرانتز باز” رادیو نمایش ندارد و در حوزه صنعت و دانشگاه فعالیت می‌کند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …