آقاخانی با “هیولا” به فجر می رود/ آخرین وضعیت ثبت کانون کارگردانان

محسن محسنی‌نسب تهیه کننده فیلم سینمایی “هیولا “درباره این فیلم که اولین ساخته سینمایی سعید آقاخانی محسوب می شود گفت: در حال حاضر مراحل پیش‌تولید و انتخاب بازیگران این فیلم سینمایی ادامه دارد. “هیولا ” هشت بازیگر دارد که تا به حال حضور محسن تنابنده، رضا عطاران و امیر جعفری در این فیلم قطعی شده است. با بیشتر بازیگران به توافق رسیده ایم اما ترجیح می‌دهم بعد از عقد قرارداد نامشان را اعلام کنم.

 
وی افزود: خود آقاخانی هم ایفاگر نقشی کوتاه در این کار است. مسئله مهم در انتخاب بازیگران مشخص شدن نقش اصلی مرد فیلم است که به زودی معلوم خواهد شد. البته ممکن است به جای حضور بازیگری جدید یکی از بازیگرانی که نامشان اعلام شده این نقش را عهده دار شود. “هیولا” فیلم مردانه ای است و به روایت زندگی آدمی می پردازد که در دنیای خودش گرفتار شده است.

 
این تهیه کننده درباره زمان آغاز فیلمبرداری گفت: مطمئنا فیلم اواخر مهرماه کلید می خورد چون قصد داریم “هیولا” حتما در جشنواره سی و دوم فیلم فجر حضور داشته باشد. احتمالا هومن بهمنش مدیر فیلمبرداری این پروژه خواهد بود البته توافقات اولیه انجام شده اما هنوز قراردادی با وی نبسته‌ایم. این فیلم بیش از آنکه بر دیالوگ متمرکز باشد روی تصاویر تمرکز دارد به همین لحاظ فیلم سختی است.

 
کارگردان “کریستال” درباره ثبت کانون کارگردانان و فعالیت این صنف توضیح داد: من معتقدم مجموعه عناصری باعث شده که در دهه 80 رتبه کارگردان‌های ایرانی از نفر اول هر فیلم به رتبه چهارم بعد از تهیه کننده، بازیگر و سینمادار نزول کند. این مسئله همانطور که قبلا هم توضیح داده ام باعث شد تا تصمیم به تاسیس یک تشکل واحد و مستقل بگیریم.

 
وی تصریح کرد: در حال حاضر مراحل قانونی ثبت این صنف طی شده است. ما علاقمندیم که کارگردان های پیشکسوت و شناخته شده سینمای ایران به عضویت این کانون درآیند و زیر مجموعه جای دیگری نباشند. برای تاسیس این کانون به جز نگاه صنفی و حفظ هویت و منافع کارگردان‌ها هیچ چیز دیگر را در نظر نگرفتیم.

 
این کارگردان سینما در ادامه با اشاره به اینکه بر خلاف حرف و حدیث‌های پیش آمده با تفکر جواد شمقدری همسو نیست، ادامه داد: من در انتخابات گذشته حامی حسن روحانی بودم و دفتر کارم نیز ستاد انتخابانی وی بوده است و به هیچ عنوان هم قصد ندارم تفکرات جواد شمقدری را ادامه دهم. آرزوی من این است که افرادی مثل ناصر تقوایی که یکی از بزرگترین فیلمسازان ایران است و اصلا خود من به خاطر او و فیلم‌هایش فیلمساز شدم بتواند یکبار دیگر فعالیت کرده و شان و مقامش حفظ شود.

 
محسنی نسب در پایان صحبتهایش گفت: امیدوارم هنرمندانی مثل تقوایی به عضویت کانون کارگردانان درآیند تا ما زیر بیرق آنها حرکت کنیم. کارگردان های سینمای ما نیازمند منافع مستقل هستند چون هیچ منافع مشترکی با تهیه‌کننده‌ها، بازیگران و سینماداران ندارند. تنها راه نجات سینمای ایران این است که کارگردان‌ها مستقل عمل کنند و بتوانند خودشان برای فیلمشان تصمیم بگیرند.

 
 
 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …