هنرمندان به مسائل اطراف خود واکنش نشان دهند

به گزارش ایرانگرد نیوز، مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه و جشنواره هنر جوان که توسط حوزه هنری برگزار می‌شود، عصر امروز، سه‌شنبه نهم مهرماه در موسسه صبای فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

 

مرتضی گودرزی‌دیباج، مدیر اداره تجسمی حوزه هنری دراین مراسم گفت: جشنواره هنر جوان از جمله افتخاراتی است که حوزه هنری دارد و بر خود می‌بالد که چنین جشنواره‌ای که همه شرکت‌کنندگان آن جوانان هستند را برگزار می‌کند.

 

وی افزود: یکی از وظایف مدیران هنری شناسایی و حمایت خاص از چهره‌های خاصی است که در جریان زنده و پویای هنر کشور نقش دارند و از اآن جمله هنرمندانی هستند که در سنین جوانانی قرار دارند.

 

مدیر امور تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی ادامه داد: جوانان ما باید چهره هنر آینده کشور را درخشان کنند و در چنین نمایشگاهی ما باید شاهد شکوفایی این جوانان باشیم.

 

وی از انتظارات خود از جوانان سخن بر زبان راند و گفت: ما از این نمایشگاه و از جوانان انتظاراتی داریم که سعی می‌شود در طول نمایشگاه و اختتامیه آن به آنها بپردازیم.

 

گودرزی دیباج بیان کرد: یادمان نرود که که کشور ما ولو اینکه جنگ و بحران را پشت سر گذاشته ولی جوانان عزیز هنرمند باید نسبت به جریان فعلی و موقعیت جدید کشور ما که اتفاقا بسیار هم خطرناک‌تر از گذشته است واکنش نشان دهند و بی‌تفاوت نباشند.

 

این هنرمند نقاش در پایان سخنان خود گفت: به دنبال این هستیم که در جوانان کشور به خصوص هنرمندان جوان روحیه بهتر و بانشاط‌تر ایجاد شود و از سوی دیگر جوانان کشور نیز باید شرایط بحرانی کشو را که بسیار پیچیده‌تر از گذشته است درک کرده و به شرایط با هنر خود جواب دهند.  بار سنگینی که بر دوش هنرمندان کشور است.

 

از جمله افرادی که در این مراسم حضور داشتند محمد حمزه‌زاده، معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی، مسعود ناصری، مدیرعامل موسسه صبا، کامبیز درم‌بخش، هنرمند کاریکاتوریست و عبدالمجید حسینی‌راد،‌ هنرمند نقاش بودند.

 

ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوان،‌ 9 مهرماه در 9 رشته نقاشی،‌نقاشیخط، تصویرسازی، طراحی، حجم، کاریکاتور، پوستر، فتوآرت، ویدئوآرت در مؤسسه صبا گشایش یافت و 12 آبان‌ماه به کار خود خاتمه خواهد داد.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …