حکم بي سابقه 42 ماه زندان براي شکارچي غير مجاز ماهشهر

کيوان هوشمند  با بيان اين مطلب افزود: شکارچي شرور و سابقه دار با حکم قاطع شعبه دوم دادگاه انقلاب ماهشهر به پرداخت ?? ميليون ريال جزاي نقدي بابت ضرر و زيان وارده به محيط زيست و به جرم حمل سلاح غيرمجاز به تحمل شش ماه حبس تعزيري و به جرم شکار غيرمجاز دو راس کل وحشي به تحمل ? سال حبس تعزيري محکوم شد.به گفته وي، حدود يک ماه قبل به دنبال گزارشي مبني بر حضور شکارچيان غيرمجاز در منطقه حفاظت شده خائيز، نيروهاي يگان حفاظت محيط زيست به جستجوي گسترده منطقه پرداختند اما موفق به يافتن هيچ ردي از شکارچيان نشدند.

هوشمند اظهار داشت: پس از شناسايي متخلف، طي هماهنگي کم سابقه با دستگاه قضايي، در ساعت ?? شب حکم قضايي جهت ورود به منزل شکارچيان توسط قاضي کشيک صادر و ? نفر از نيروهاي يگان حفاظت محيط زيست به همراه ? نفر از ماموران نيروي انتظامي در ساعت ???? شب غافلگيرانه وارد منزل متخلف شدند که در جريان بازرسي از منزل اين متخلف اجزاي بدن دو راس کل وحشي و يک قبضه اسلحه خفيف کاليبر ?? کشف و ضبط و متهم بازداشت شد.

مدير ديده بان محيط زيست و حيات وحش ايران تصريح کرد: فرد بازداشت شده ?? ساله از متخلفان سابقه دار است که پيش از اين ? نوبت به دليل انجام شکار غيرمجاز ? راس کل و بز وحشي و يک نوبت نيز پيش از شروع به شکار دستگير شده است.

وي افزود: پيش از تخلف اخير، اين متهم يک سال قبل به دليل شکار غيرمجاز يک بز وحشي، درگيري و تهديد به قتل محيط بانان با اسلحه، دستگير و با حکم قاضي پرونده به چهار سال زندان محکوم شد که اين حکم با رضايت يکي از نيروهاي محيط زيست در دادگاه تجديد نظر به ? سال زندان کاهش يافت.

هوشمند ياد اور شد: حکم دادگاه تجديد نظر مبني بر تحمل 6/5سال زندان به تازگي به متهم ابلاغ شده و در حاليکه اين متخلف بابت پرونده شکار غيرمجاز سال گذشته خود مي بايست به زندان منتقل شود اما در همين زمان به تخلف اخير خود در مورد شکار دو راس کل وحشي پرداخته و مجددا دستگير مي شود.

وي اظهار داشت: بنابراين پس از ابلاغ حکم به واحد اجراي احکام، متهم مربوطه مجموعا براي تحمل شش و نيم سال حبس مي بايست خود را به زندان معرفي کند.

 

 

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …