راه‌حل شهرداری برای رفع نشت آب/ حوض‌های تئاترشهر باغچه شوند

اتابک نادری درباره وضعیت پیش آمده و نشت آب حوض غربی مجموعه تئاتر شهر در پلاتوی تمرین این بنای تئاتری و اقدامات لازم برای برطرف کردن مشکل موجود  گفت: در گذشته نیز مشکل نشت آب حوض‌های غربی تئاتر شهر در فضای زیر آن‌ها وجود داشته است و این امر باعث شد تا شهرداری این حوض‌ها را ایزوگام کند.
وی ادامه داد: پیش‌ بینی‌ام این است که یا ایزوگام این حوض‌ها درست انجام نشده و یا ایزوگام مناسب این حوض‌ها نبوده است و باید از مواد مخصوص ضد رطوبت که در استخرها استفاده می‌شود، برای این حوض‌ها استفاده می‌شد.
رئیس مجموعه تئاتر شهر با اشاره به صحبت انجام شده با دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رفع این مشکل گفت: قرار بر این شده است که دفتر طرح‌های عمرانی عایق‌کاری لازم و مناسبی را برای حوض‌های مجموعه در نظر گرفته و انجام دهد.
نادری با اشاره به پیشنهاد شهرداری برای تبدیل حوض‌های تئاتر شهر به باغچه یا “فلاورباکس” تأکید کرد: من با این پیشنهاد مخالفت کردم زیرا معتقدم این حوض‌ها بخشی از مجموعه تئاترشهر هستند و باید از آن‌ها محافظت کرد. به نظر بنده به جای اینکه حوض‌ها را تبدیل به باغچه کنیم به فکر مدرن کردن فواره‌های آن‌ها برای استفاده و زیباتر کردن فضای پیرامون تئاتر شهر باشیم.
این مدیر تئاتری درباره وضعیت فاضلاب مجموعه و بویی که گاه در فضای داخلی مخاطبان و مراجعه کنندگان را آزار می‌دهد، یادآور شد: این بو هر از گاهی در فضای داخلی مجموعه می‌پیچد. با دوستان شرکت “پیکر نهاد” که مسئول بازسازی تئاتر شهر است گفتگوی لازم را برای پیگیری و رفع این معضل انجام دادیم. احتمالا هواسازهای مجموعه نزدیک لوله‌های اگو تعبیه شده‌اند و بو از این طریق وارد مجموعه می‌شود.
رئیس مجموعه تئاتر شهر تصریح کرد: باید اعتراف کنیم که فاضلاب و سیستم بهداشتی مجموعه تئاتر شهر بعد از 50 سال هنوز بازنگری نشده‌اند و دفترهای طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد نیز برنامه بازسازی این بخش را در اولویت کاری خود قرار داده است.
نادری در پایان با اشاره به بازدید علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه تئاتر شهر گفت: آقای مرادخانی نیز تأکید داشت که روند بازسازی مجموعه هر چه جدی‌تر انجام شود. با پایان جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، فاز دوم بازسازی با اولویت‌بندی‌هایی که صورت می‌گیرد از روزهای پیش‌رو ادامه پیدا می‌کند.
 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …