ملک‌‌زاده در چند روز باقیمانده کار خوب هم انجام ندهد!

ملک زاده

اقدام اخیر محمد شریف ملکزاده، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی درحالی با واکنش کارشناسان میراث‌فرهنگی همراه شد که سید محمد بهشتی نیز در گفت و گو با خبرگزاری میراث‌فرهنگی به توصیه کرد، در این چند روز باقیمانده از عمر دولت دهم، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی کار خوب هم انجام ندهد چه برسد به واگذاری اختیارات سازمان میراث‌فرهنگی که بد است.

روز گذشته محمدشریف ملک زاده در مراسم انعقاد تفاهم نامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از واگذاری کلیه اختیارات تصدی گری سازمان میراث فرهنگی به بخش خصوصی در 9 تیرماه گفت.

این گفته رئیس سازمان میراث‌فرهنگی درحالی، نگرانی اهالی میراث را نسبت به شرایط حساس سازمان میراث‌فرهنگی دوچندان کرده ‌که سید محمد بهشتی، با مهم برشمردن بخش گردشگری، به وظایف حاکمیتی‌ این بخش اشاره دارد که قابل واگذاری نیست.
رئیس پیشین سازمان میراث‌فرهنگی در ادامه سخنان‌‌اش، وظایف سازمان میراث‌فرهنگی را حاکمیتی قلمداد می‌کند و می‏گوید: «گروهی از وظایف سازمان میراث‌فرهنگی حاکمیتی است که اساسا قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست. از سوی دیگر، یکسری وظایف تصدی‌گری هم وجود دارد که در این وظایف تصدی‌گری بخشی از آن را نمی‌توان به‌طور قانونی و عملی واگذار کرد. به‌عنوان مثال، موزه‌های کشور چون موزه‌ ملی یا کاخ گلستان را به‌صورت قانونی به‌هیچ وجه نمی‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد.»
وی همچنین وظایف تصدی‌گری را نسبت به نفایس ملی اینطور بیان می‌کند: «تصدی نسبت به نفایس ملی (تخت جمشید و سلطانیه و…)  قابل واگذاری نیست اما می‌تواند از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کند. اما از اینکه موضوع را به بخش خصوصی واگذار کند عملا امکانپذیر نیست.»
مهندس بهشتی با اشاره براینکه اختیارات میراث‌فرهنگی قانونا و عملن قابل واگذاری نیست تاکید کرد: «به‌نظر من گفته‌های اخیر سنجیده نیست. توصیه می‌کنم در این چند روزی که از عمر مدیریت مسئولان ارشد سازمان میراث‌فرهنگی باقی است دیگر کاری انجام ندهند. حتی کار خوب هم نکنند چه برسد به واگذاری اختیارات سازمان میراث‌فرهنگی که کار بدی است.»

Check Also

مدت زمان صدور مجوزها در حوزه گردشگری کاهش می‌یابد

به‌گزارش ایرانگرد نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی «در راستای اصلاح …