سینماداران به ایوبی چه گفتند/ از اقتصاد سینما تا بازسازی سالن‌ها


محمدرضا صابری سخنگو و دبیر انجمن سینماداران درباره جلسه دیروز اعضای این انجمن با رییس سازمان سینمایی به خبرنگار مهر گفت: این جلسه صبح روز گذشته 9 مهرماه از ساعت 10 تا 12:30 برگزار شد. در این جلسه همه اعضای شورای مرکزی انجمن سینماداران حضور داشتند که در ابتدا اشرفی و غلامرضا فرجی مشکلات و معضلات سینماداران را توضیح دادند.


وی افزود: این جلسه در مدت زمان 2 ساعت و در فضایی بسیار صمیمانه برگزار شد. رئیس سازمان سینمایی نیز عنوان کرد که ما به این واقعیت رسیدیم و می‌دانیم که وضعیت سالن های سینما ایده‌آل نیست و مشکلاتی که آنها دارند تا چه اندازه جدی است.


صابری به برخی از بحث‌های مطرح شده در جلسه اینگونه اشاره کرد:‌ بحث عوارض سالن‌های سینما مطرح و ایوبی قول مساعد داد در این ارتباط با شورای شهر و شهرداری وارد مذاکره شود. همچنین قرار شد در صورت فراهم شدن شرایط، بیمه پنج نفر از کارمندان سینما را ما پرداخت نکنیم بلکه تامین اجتماعی حق بیمه این افراد را متقبل شود.


وی تاکید کرد: مساله بازسازی سالن‌های سینمایی و دیجیتالی شدن آنها نیز مطرح شد ولی باید در آینده باز هم در این زمینه بحث و تبادل نظر کنیم. متاسفانه فیلم‌هایی که در سینماها اکران می‌شود حتی قبل از اینکه در شهرستان‌ها روی پرده برود وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود و این موضوع باعث رکود گیشه‌های سینما خصوصا در شهرستانها شده است. در گذشته حدود 6 ماه باید از زمان اکران یک فیلم می گذشت تا فیلم در بازار وارد شود ولی امروزه این مساله رعایت نمی‌شود که این مساله نیز در دیدار با رییس سازمان سینمایی مطرح شد و امیدوارم با پیگیری‌های آقای ایوبی این مشکل نیز حل شود.


سخنگوی انجمن سینماداران در پایان تاکید کرد: از نظر من این جلسه بسیار مثبت و سازنده بود و فکر می‌کنم در چند سال اخیر این یکی از بهترین جلسات انجمن سینماداران با مسئولان سینمایی بود.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …