هماهنگ نبودن فرش ایرانی با نیاز روز دنیا/ تقدیر از معماری که شاعر فضاست

به گزارش ایرانگرد نیوز، در ابتدای این مراسم مستندی از “فرش ایران” به کارگردانی حبیب میری پخش شد و محمد جعفرنژاد یکی از تولیدکنندگان برتر فرش در استان قم گفت: متاسفانه فرش ایرانی طی سال‌های گذشته نتوانسته خود را با نیاز روز مدرنیته دنیا هماهنگ کند. اما همه طراحان فرش در تلاش هستند تا این کمبود را رفع کرده و بتوانند در سالهای آینده فرش ایرانی را به جایگاه واقعی خود برسانند و آن را از لحاظ کمیت و کیفیت ارتقا دهند.

 

وی ادامه داد: رساندن فرش ایران به جایگاه واقعی خود یک نیاز بزرگ برای ایران است که مسئولیت آن بر دوش صنعت فرش گذاشته شده است.

 

سپس بهرام دبیری نقاش و معمار معاصر در رابطه با بهرام شیردل گفت: شیردل جهانی از ایده است و برای هر معماری که حتی اندکی با او کار کرده باشد تا همیشه کارآمد بوده است.

 

وی بیان کرد: شیردل به عنوان معماری مدرن شناختی گسترده نسبت به معماری در سابقه کهن سرزمین خود دارد. او به عنوان شاعر فضا بنا را برای بوجود آمدن فضا نمی سازد بلکه بنا را یک فضا می داند؛ معماری او معماری فضا است. او دیوارها را نمی سازد که فضایی را بدست آورد بلکه برای بدست آوردن فضا بنا را ایجاد می کند.

 

در ادامه این مراسم بهرام شیردل نیز در بخش تقدیر خود گفت: 38 سال است که معمارم و در این سالها با معماران بسیاری کار کرده ام. امروز تنها به عنوان یک دوست این مراسم تقدیر را پذیرفتم چراکه فراموش کرده‌ام 38 سال از فعالیت من در عرصه معماری می گذرد اما هنوز یک برنامه 30 ساله دیگر برای معماری دارم.

 

وی یادآور شد: امروز که ملت و دولت ما وارد قرن 21 می شود و در دنیای قرن بیستم خود را تثبیت می کند، فکر می کنم و مطمئن هستم معماران ایران جایگاه خاصی در مطرح کردن معماری ایران در کشور خودمان و در جهان دارند و با این جایگاه می توانند معماری ایران را به کل دنیا ثابت کنند.

 

در این بخش از مراسم جایزه معماری داخلی ایرانی از شهرام شیردل معمار معاصر تقدیر شد. سپس در ادامه مراسم برگزیدگان ششمین جایزه معماری داخلی ایران معرفی و از آنها تقدیر شد.

 

منتخبین در بخش ساختمان های عمومی شرکت معماری “کانسپ”، مهندسین مشاور “پیبنارگ” و هومن بالازاده تقدیر شدند.

 

در بخش ساختمانهای مسکونی از کوروش رفیعی و منیژه رفیعی تقدیر شد. همچنین محمود مستندی و رضی میری در بخش هنر فرش ایرانی تقدیر شدند.

 

محمدمهدی فخیمی در بخش ساختمانهای اداری و تجاری، شرکت معماری “کانسپ” و گروه معماران “02” به دلیل اجرای خوب و مناسب ساختمانهای اداری و تجاری انتخاب و تقدیر شدند.

 

همچنین جایزه مشترک ساختمانهای اداری و تجاری به شرکت معماری “کانسپ” و شرکت “رنادیزاین” تقدیم شد.

 

جایزه اول ساختمانهای اداری و تجاری نیز به صورت مشکرت به گروه اجرایی “یاسر کریمان” و دفتر طراحی “زما” اهدا شد.

 

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …