جایزه جشنواره سانفرانسیسکو به انیمیشن ایرانی رسید

به گزارش ایرانگرد نیوز، نخستین جایزه بین‌المللی این فیلم در ششمین جشنواره “فیلم‌های ایرانی در سانفرانسیسکو” به دست آمد. این جشنواره طی روزهای 6 و 7 مهرماه سال‌جاری با هدف معرفی آثار ایرانی و نشان‌دادن ذوق و استعداد فیلمسازان ایرانی از سراسر دنیا، به مدت دو روز برگزار شد.

 
جایزه سپنتا به پاس قدردانی از مرحوم “عبدالحسین سپنتا” بنیان‌گذار سینمای ناطق در ایران و سازنده فیلم‌های “دختر لر”(1312)، ” فردوسی”(1313)، “شیرین و فرهاد”(1314) و … از امسال در جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو و در پانزده بخش اهدا می‌شود.

 
بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین فیلمنامه، بهترین تصویربرداری، بهترین فیلم مستند، بهترین فیلم کوتاه، بهترین کارگردان فیلم کوتاه، بهترین فیلمنامه برای فیلم کوتاه، بهترین فیلم کوتاه مستند، بهترین بازیگر مرد فیلم کوتاه، بهترین بازیگر زن فیلم کوتاه، بهترین تصویربرداری برای فیلم کوتاه و بهترین فیلم انیمیشن جوایزی بود که در این جشنواره به 15 برگزیده تعلق گرفت.

 
فیلم “چرا این تلفن زنگ نمی‌زند؟” به کارگردانی هادی یقین‌لو سال گذشته نیز در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان پروانه زرین بهترین کارگردانی اثر کوتاه یا نیمه بلند را در بخش مسابقه پویانمایی به خود اختصاص داد، اما جشنواره سانفرانسیسکو نخستین حضور بین‌المللی این فیلم به شمار می‌رفت.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …