تفاهم‌نامه‌ها در حد تشریفات باقی نماند/سفر وزیر تونس نقطه آغاز افزایش ارتباط دو کشور است

تفاهم‌نامه‌ها در حد تشریفات باقی نماند/سفر وزیر تونس نقطه آغاز افزایش ارتباط دو کشور است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با ویزر گردشگری تونس گفت: تفاهم نامه ها نباید در حد تشریفات و قرارداد باقی بمانند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دکتر محمدعلی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون رئیس جمهور در دیدار با جمال قمره، وزیر گردشگری جمهوری تونس، ضمن ابراز رضایت از تشکیل مجدد کمیته مشترک گردشگری بین دو کشور گفت: تشکیل کمیته مشترک گردشگری بین دو کشور ایران و تونس پس از ۶ سال، زمینه همکاری و فعالیت های بیشتر را فراهم می کند.

وی با تاکید بر اینکه همکاری های بین دو کشور تونس و ایران پس از این باید به صورت عملی پیگیر شود، افزود: باید برنامه های اجرایی به سرعت تنظیم شود و تفاهم نامه ها نباید در حد تشریفات و قرارداد باقی بمانند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به مسائل مورد بحث با وزیر گردشگری تونس، اظهار داشت: تبادل گردشگر میان دو کشور، ایجاد تسهیلات برای گردشگران، افزایش همکاری در رابطه با بازاریابی بین المللی، برپایی نمایشگاه های دو جانبه و شرکت کشور تونس در نمایشگاه های ایران از جمله مباحثی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر دو طرف قرار گرفت.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: افزایش همکاری در زمینه تبادل سیستم مدیریت و برنامه ریزی گردشگری نیز با وزیر گردشگری تونس مورد بررسی قرار گرفت.

نجفی یادآور شد: سفر وزیر گردشگری تونس می تواند نقطه آغاز جهشی برای افزایش ارتباط بین دو کشور باشد.

وی تصریح کرد: طی سال های گذشته تبادل گردشگر بین دو کشور تونس و ایران در حد قابل قبولی نبوده است به طوری که سال گذشته ۱۵۰۰ گردشگر از ایران به تونس و همین میزان نیز متقابلا از تونس به ایران سفر کرده اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی افزود: با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین دو کشور تونس و ایران زمینه های لازم برای همکاری های حوزه گردشگری فراهم است.

تشکیل جلسات گروه های فنی گردشگری ایران و تونس

همچنین در این دیدار وزیر گردشگری تونس ضمن اشاره به موارد مورد بحث در نشست مشترک با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان، گفت: فراهم کردن زمینه های لازم همکاری بین دو کشور در حوزه گردشگری در این نشست مورد بحث قرار گرفت.

جمال قمره افزود: در این نشست طرفین بر افزایش روابط گردشگری تاکید کردند و افزایش این تعاملات را در گسترش روابط بین دو کشور تونس و ایران مثبت ارزیابی کردند.

وی یادآور شد: گروه های فنی گردشگری دو کشور جلساتی خواهند داشت که توافقات این جلسات در گسترش روابط وزارت گردشگری تونس و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران موثر خواهد بود.

گفتنی است، وزیر گردشگری تونس به همراه دکتر محمدعلی نجفی در پایان این نشست از نمایشگاه صنایع دستی ساختمان مرکزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری بازدید کرد.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …