220هنرمند متقاضی شرکت در تصویرسازی پرندگان شدند

پس از پایان مهلت ارسال نمونه اثر از سوی هنرمندان متقاضی برای حضور در نخستین دوره تصویرسازی پرندگان، 220 هنرمند آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ارسال کردند که از این تعداد 50 نفر را مرد و 170 هنرمند زن تشکیل دادند.

میانگین سنی شرکت کنندگان ٢٣ تا ٤٧ سال بوده است که هنرمندانی از استان ها و شهرهای قم، اصفهان، شیراز، خوزستان، قائمشهر، تهران، کرج، یزد، کرمان، اراک، بروجرد، ساری، تبریز، مشهد، رشت، سمنان، همدان، بندر انزلی در این رویداد آثار خود را ارائه داده اند.
از آنجا که رویداد هنری تصویرسازی پرندگان مورد توجه بسیاری از علاقمندان تصویرگر قرار گرفت، هنرمندانی از سوئد، آلمان، کانادا، افغانستان، مالزی و اتریش نیز اعلام آمادگی جهت مشارکت در این دوره را داشته اند که به زودی شرایط حضور در بخش بین الملل اعلام خواهد شد .
گروه هنرى پیله بهشت نخستین بار 16 شهریورماه سال جاری بود که با انتشار فراخوان از تصویرگران دوست دار محیط زیست دعوت به عمل آورد تا در نخستین پیوند هنر و محیط زیست با محوریت تصویرسازی پرندگان مشارکت کنند.
هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی هنرى ، تقویت جایگاه طبیعت در عرصه هنر، پیوند هنر و طبیعت از دریچه ای جدید و ثبت گونه‌های مختلف پرندگان توسط هنرمندان اعلام شده است.
انتخاب 20 هنرمند تصویرگر را فاطمه رادپور ، مهکامه شعبانی و کیانوش غریب پور برعهده دارند .
20هنرمند منتخب با حضور در یک منطقه حفاظت شده ، نسبت به تصویرسازی پرندگان آن منطقه اقدام نموده و آثار خود را خلق خواهند کرد که آثار خلق شده در خانه هنرمندان ایران به معرض نمایش گذاشته می‌شود .
لازم به ذکر است به منظور آشنایی هنرمندان انتخاب شده، یک دوره کارگاه تئوری و عملی پرنده نگری به صورت رایگان در نظر گرفته شده است .
این رویداد توسط گروه هنرى پیله بهشت و با حمایت انجمن فرهنگى هنرى تصویرگران، خانه هنرمندان ایران، شهرداری تهران و سازمان آگهی‌های روزنامه ایران برگزار می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وب سایت به آدرس www.cpart.ir راه اندازی و قابل دسترسی می‌باشد

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …