ایرانگرد نیوز

استعفای وزیر گردشگری مصر دراعتراض به انتصاب یک سلفی‎

استعفای وزیر

یکی از افراد وابسته به حزب جماعت اسلامی مصر که از سوی محمد مرسی رییس جمهور این کشور به سمت مدیریت محوطه باستانی و گردشگری لوکسور انتصاب شده بود، با مخالفت معترضان نتوانست به دفتر خود وارد شود.

“عادل محمد الخیاط” که ا ز سوی محمد مرسی برگزیده شده بود، به اتهام قتل 58 گردشگر خارجی در معبد “هاتسپوت” در دره “لوکسور” به سال 1997 با مخالفت شدید فعالان گردشگری مصر از ورود به دفتر کار خود باز منع شد.
بنا به همین گزارش، معترضان بیش از 100 نفربودند که با بستن راه‎های اصلی ورود به ساختمان و سوزاندن درختان از ورود او جلوگیری کردند. کارکنان محلی شاغل در صنعت گردشگری منطقه لوکسور که تقریبا همگی از ناآرامی‎های دوسال اخیر مصر بشدت آسیب دیده‎اند، دلیل مخالفت خود را ترس گردشگران از این انتصاب اعلام کردند که سبب خودداری سفر توریست‎های خارجی به این منطقه خواهد شد.
وزیر گردشگری مصر “هشام زازو” نیز که یک تکنوکرات بی طرف است ، انتصاب خیاط را به این شغل، اقدامی با نتایج وخیم برای گردشگری مصر دانست که حیاتی‎ترین بخش اقتصاد مصر است.
 او حتی در اعتراض به این اقدام مرسی، استعفای خود را تسلیم کرده وخواستار بازنگری محمد مرسی دراین زمینه شده است. او درعین حال هنوز در پست خود دروزارتخانه حضور دارد.
خیاط مدیر 60 ساله اما در مصاحبه با رویترز اعلام کرده است که هرگز فرمانده هیچ گروه شبه نظامی نبوده و قول داد که از تمامی گردشگری استقبال کرده و سلامت و امنیت آنان را درتمامی معابد لوکسور تامین کند.
   پیش‎تر برخی از شخصیت ها واعضای سلفی مصر خواستار تخریب آثار مصر باستان و معابد آن‎ها شده بودند. همچنین دراقدامی متقابل، برخی از طرفداران خیاط  که بیشتر آن‎ها نیز از اعضای جماعت اسلامی هستند،  در مسجدی در نزدیکی یکی از معبد‎های لوکسور به حمایت از او دست به تظاهرات زده‎اند.
خروج از نسخه موبایل