بهبود شرایط جسمی رضا خمسه‌ای/ خیمه‌شب‌باز ایرانی همچنان در I.C.U

به گزارش ایرانگرد نیوز، طبق گفته مسئولان بخش I.C.U بیمارستان فیروزآبادی شهر ری شرایط جسمی رضا خمسه‌ای آخرین بازمانده نسل خیمه‌شب بازی ایران نسب به روزهای گذشته بهتر است و تنفس این هنرمند با سابقه بدون استفاده از دستگاه انجام می‌‎شود. مسئولان I.C.U معتقد هستند اگر شرایط فیزیکی خمسه‌ای همچنان رو به بهبودی باشد برای تنفس وی از دستگاه استفاده نخواهد شد.
همچنین مسئولان بخش مربوطه اعلام کردند که وضعیت هوشیاری تنها بازمانده خیمه‌شب بازی نسبت به روزهای گذشته نیز بهتر شده است. رضا خمسه‌ای آخرین بازمانده از نسل قدیمی هنرمندان خیمه‌شب‌بازی ایران است. وی از سه ماه قبل دچار آلزایمر شده و در مدتی که در بیمارستان به سر می‌برد دچار افت شدید فشار خون نیز شده است.

 
رضا خمسه‌ای متولد اسفند سال 1313 فرزند مرشد احمد خمسه‌ای، معروف‌ترین خیمه‌شب‌باز سال‌های نه چندان دور تهران است و تا سال‌ها همراه پدر خود در کافه شهرداری (تئا‌تر شهر فعلی) و باغ گلستان به اجرای این نمایش سنتی مشغول بود. بعد از درگذشت مرشد احمد خمسه‌ای، وی فعالیت خیمه‌شب بازی را ادامه داد و بار‌ها به نمایندگی از ایران در جشنواره‌های مختلف جهانی نمایش عروسکی شرکت کرد.

 
خمسه‌ای با فیلم سینمایی “سفر مردان خاکستری” امیرشهاب رضویان وارد حرفه بازیگری سینما شد و پس از آن در دیگر فیلم‌های این کارگردان به ایفای نقش پرداخت. بازی او در نقش مسئول آزمایشگاه ترک اعتیاد در فیلم “تهران ساعت هفت صبح” از کارهای به یاد ماندنی اوست.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …