بهروز نعمتی خبرداد: احتمال طرح تحقیق و تفحص از سازمان جنگل‌ها در صحن علنی مجلس

احتمال طرح تحقیق

به نظر می رسد توضیحات مسئولان سازمان جنگل ها و مراتع کشور درباره برخی ضعف ها و اتفاق ها در این سازمان نتوانسته نمایندگان مجلس را راضی کند و احتمال دارد طرح تحقیق و تفحص از این سازمان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

بهروز نعمتی از طراحان طرح تحقیق و تفحص از سازمان جنگل ها و مراتع می گوید که او و برخی از نمایندگان مجلس از توضیحات مسئولان سازمان درباره برخی نقاط ضعف راضی نشده اند و اگر این نارضایتی ادامه داشته باشد بدون شک طرح تحقیق و تفحص از سازمان جنگل ها و مراتع در صحن علنی مجلس پیگیری خواهد شد.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این باره می گوید:سوالات درباره تخریب منابع طبیعی و تخریب جنگل ها است. همچنین بحث هایی در خصوص برخی زمین خواری ها و اتفاق هایی است. همچنین درباره برخی اتفاق هایی که هم اکنون در حال وقوع است بحث هایی به میان آمد.
نعمتی در ادامه به جلسه نمایندگان و مسئولان سازمان جنگل ها و مراتع در کمیسیون کشاورزی اشاره می کند و می گوید: در این جلسه مشترک مواردی مطرح شد و مسئولان سازمان مراتع و جنگل ها به کمیسیون آمدند و به برخی ابهامات پاسخ دادند. اما من با این توضیح ها قانع نشدم. بر این قرار شد یک جلسه مشترک دیگر داشته باشیم که هم اعضای کمیسیون و هم مسئولان سازمان جنگل و مراتع ها مستندات خود را برای بررسی ارائه دهند.
او در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد بررسی و تصمیم گیری درباره تحقیق و تفحص از سازمان جنگل ها و مراتع به صحن علنی مجلس کشیده شود؟ توضیح می دهد: بله، اگر در این باره قانع نشویم، طرح تحقیق و تفحص از سازمان مراتع و جنگلداری به صحن علنی مجلس می رود.
نعمتی درباره این که چرا این طرح در روزهای پایانی دولت دهم مطرح شده است هم می گوید: این بحث جدید نیست و پیش از این هم مطرح شده است. اما با توجه به بحث بودجه رسیدگی به این موضوع به زمان کنونی منتقل شد. اگر ما با مستندات مسئولان سازمان قانع بشویم موضوع حل می شود، اما اگر این شرایط ادامه داشته باشد و ما قانع نشویم موضوع برای بررسی باید به صحن علنی مجلس بیاید. تخلف هایی از سوی دولت صورت گرفته است و سازمان جنگل ها و مراتع باید پاسخگوی این تخلفات باشد.

Check Also

مدت زمان صدور مجوزها در حوزه گردشگری کاهش می‌یابد

به‌گزارش ایرانگرد نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی «در راستای اصلاح …