بازدید هیأت دانشگاه شولوخوف روسیه از خانه هنرمندان ایران

به گزارش ایرانگرد نیوز، هیأت دانشگاه شولوخوف روسیه پس از بازدید از خانه هنرمندان ایران با مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران دیدار کردند. در این دیدار دکتر “واسیلی بابنکوو” رئیس دانشگاه شولوخوف شهر اوفای روسیه، “اکاترینا ساولوا” رئیس دپارتمان هنر دانشگاه شولوخوف، “تاتیانا ایوانوا” رئیس دپارتمان زبان دانشگاه شولوخوف و دبیر انجمن فرهنگی ایران و منطقه اورال، “واسیلی خی‌نانوف” رئیس موزه هنرهای معاصر شهر اوفا و نقاش و همچنین بهمن نامورمطلق معاون آموزشی و پژوهشی خانه هنرمندان ایران حضور داشتند.

در این دیدار واسیلی بابنکوو رئیس دانشگاه شولوخوف شهر اوفای روسیه گفت: ما در این چند روز اقامت در ایران برنامه‌ها و ملاقات بسیاری داشتیم و توانستیم اطلاعات بسیار خوبی درباره ایران کسب کنیم.

 

وی افزود: اگرچه اطلاعات ما در روسیه از ایران بسیار کم است و ما نسبت به ایران شناخت کافی نداریم ولی با ورود به ایران و در این سفر بعد از دیدارها و ملاقات‌های متعدد، تصویر خوب و جدیدی از ایران به دست آوردیم. اطلاعات ما درباره ایران پیش از این سفر نه تنها بسیار اندک بود بلکه این اطلاعات تحریف شده نیز بودند، ما در این سفر اطلاعات فرهنگی و تاریخی بسیار خوبی درباره ایران کسب کردیم.

 

رئیس دانشگاه شولوخوف شهر اوفای روسیه درباره نتایج این سفر گفت: قطعاً نتیجه این سفرها می‌تواند به نزدیکی دو ملت کمک کند. دو کشور ایران و روسیه را دریا خزر نه تنها از یک دیگر جدا نکرده است بلکه سبب نزدیکی و اتصال به یکدیگر هم شده است.

 

در ادامه این دیدار هم مجید سرسنگی ضمن ابراز خشنودی از این دیدار به روابط خوب بین ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: روابط ایران با روسیه در سالهای اخیر فراز و نشیب‌های بسیار زیادی داشته است و اکنون روابط سیاسی بسیار زیاد و خوبی بین دو کشور وجود دارد. اما متاسفانه ما نتوانستیم به میزان روابط سیاسی و روابط فرهنگی قابل توجه‌ای داشته باشیم.

 

 

وی افزود: روابط فرهنگی نه تنها زمینه توسعه روابط سیاسی را فراهم می‌سازد بلکه مردم دو کشور نیز می‌توانند شناخت بهتری نسبت به یکدیگر کسب کنند. از این جهت ما برای گسترش روابط فرهنگی تلاش‌های بسیار زیادی کرده‌ایم و امیدواریم این تلاش‌ها بتواند تصویر خوب و شایسته‌ای از مردم ایران به نمایش بگذارد.

 

مدیرعامل خانه هنرمندان بیان کرد: ارتباطات بین‌المللی در حوزه فرهنگ و هنر همواره یکی از وظایف مهم خانه هنرمندان ایران بوده است. به همین منظور در سال‌های گذشته ما توانستیم هفته‌های فرهنگی بسیاری همچون هفته فرهنگی ژاپن، آلمان، اتریش، ونزوئلا، ترکیه، چین و هند برگزار کنیم.

 

سرسنگی خاطرنشان کرد: در هفته‌های فرهنگی ما زمینه ورود هنرمندان خارجی را فراهم کردیم تا آنها بتوانند آثار مختلف هنری خود را برای ایرانیان به نمایش بگذارند. البته امیدوارم بتوانیم هفته فرهنگی روسیه را نیز در خانه هنرمندان ایران برگزار کنیم.

 

مشاور هنری شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: ما در خانه هنرمندان ایران به کمک واحد آموزشی و پژوهشی توانستیم کلاس‌های مختلف هنری برگزار کنیم. کلاس های آموزشی و کارگاه‌های هنری به طوری که امروز خانه هنرمندان ایران به عنوان یک مرکز مهم هنری در ایران شناخته می‌شود به همین دلیل می‌توانیم با کشور روسیه همکاری آموزشی و پژوهشی خوبی در زمینه هنر داشته باشیم.

 

واسیلی بابنکوو نیز در پایان صحبت‌های خود گفت: امیدوارم بتوانیم نظرات و پروژه‌های شما را به زودی عملی کنیم تا روابط فرهنگی بین دو کشور پررنگ و عمیق‌تر شود و مردم دو کشور از طریق این روابط بتوانند شناخت خوبی نسبت به یکدیگر کسب نمایند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …