بچه‌ها فرصت تماشای 6 انیمیشن جدید را می‌یابند

به گزارش ایرانگرد نیوز، دارابی در مراسم رونمایی از انیمیشن‌های مرکز پویانمایی صبا با تاکید بر اهتمام سیمای جمهوری اسلامی در تولید انیمشن‌های اخلاق‌گرا، پاک و دینی و ارائه این نوع انیمیشن به جهان گفت: توجه و اهتمام سیما نسبت به عرصه پویانمایی آن چنان بوده است که صبا به عنوان مرکزی مستقل از سه سال پیش احیا و شبکه پویانمایی با رویکردی تخصصی در زمینه پخش تولیدات انیمیشن راه‌اندازی شد.

 

 
معاون سیما با قدردانی از تلاش همکاران این مرکز در طول یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: پیام‌هایی که در قالب انیمیشن‌های کوتاه توسط مرکز پویانمایی صبا تولید شد، به اندازه‌ای تاثیرگذار بود؛ که می‌توانست دستمایه تولید چندین مجموعه نمایشی و سریال باشد.

 
وی نمایش قصه‌های قهرمانان، پهلوانان و شخصیت‌های فاخر ایرانی را از جمله رسالت‌های انیمیشن‌سازان دانست و اضافه کرد: خوشبختانه با توجه به قدمت تاریخ و تمدن ایران، مثل بسیاری از کشورها نیازی به قهرمان سازی نداریم بلکه باید مشاهیر و مفاخر تاریخی و قهرمانان دینی‌مان را به نسل های آینده معرفی کنیم.

 

 
دارابی گفت: مخاطبان شما آینده‌سازان این کشورند. کودکانی که بیننده شبکه پویا هستند، امروزه تصمیم‌گیرندگان اصلی در خانه‌ها هستند، آنها تصمیم می‌گیرند که تلویزیون روی چه کانالی باشد به همین دلیل بینندگان شبکه پویا رشد قابل توجهی داشته است. چرا که والدین امروزه به خواسته کودکانشان احترام می‌گذارند و با آنها همراه می‌شوند و این امر وظیفه شما را سنگین‌تر می‌کند.

 
معاون سیما انیمیشن را علاوه بر نیاز کودکان، حوزه‌ای تاثیرگذار برای اقشار دیگر سنی در عرصه‌های اجتماعی و شهروندی توصیف کرد و افزود: به خاطر داشته باشید، میان‌برنامه “سیا ساکتی” اثرگذارترین فعالیت تلویزیونی در حوزه شهروندی و راهنمایی و رانندگی در مقطع خاصی بود و توانست رکورد کم سابقه ای به دست آورد.

 
وی در پایان از هنرمندان حوزه انیمیشن خواست تاریخ تمدن و معاصر، تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، زندگی مشاهیر و مفاخر ایرانی و اسلامی و مقوله‌های تربیتی، دینی و قرآنی را با ساختاری جذاب برای نسل‌های آینده به زبان ساده بازگو کرده و زمینه‌های نشر سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را فراهم کنند.

 

 
در این آیین حسین ساری مدیر مرکز پویانمایی صبا نیز در سخنانی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز گفت: انیمیشن در کشور ما سابقه‌ای 50 ساله دارد و در این مدت انیماتورهای ما همواره به دنبال خلق کارهایی جذاب و ماندگار بوده‌اند. البته دنیای امروز با سیر رو به رشد و آنتن 24 ساعته‌اش ما را وادار می‌کند تا در کنار کیفیت و جذابیت به مقوله کمیت نیز توجه داشته باشیم و انیمیشن‌های بلند تولید نماییم به همین منظور تولید انیمیشن‌های چندین قسمتی در دستور کار قرار گرفت.

 
وی در ادامه با قدردانی از هنرمندان و همکاران خود اضافه کرد: همکاران ما در عرصه پوبا نمایی تلاش می‌کنند تا خالق انیمیشن‌های اخلاق مدار و پاک باشند و بتوانند در این زمینه تولیدات موثری به دنیا صادر کنند.

 
در پایان این مراسم دارابی معاون سیما از گروه‌های مختلف برنامه‌ساز مرکز پویانمایی صبا و شبکه پویا بازدید کرد و با حضور در جلسه شورای مدیران این مرکز، از مسئولان این شبک خواست در آموزش و تربیت نیروی انسانی حوزه انیمیشن و همچنین راه اندازی نهضت فیلمنامه نویسی با تاکید بر غنای محتوایی تلاش کنند تا گفتمان حاکم بر تولیدات این مرکز در قالب سبک ویژه ای برای انیمیشن ایرانی ـ اسلامی قابل ارائه باشد.

 
وی همچنین از مدیران این مرکز خواست برای حضور فعال‌تر و همراه با موفقیت در جشنواره‌های بین المللی برنامه ریزی کنند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …