اعلام برنامه های سازمان میراث فرهنگی به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک

اعلام برنامه های سازمان میراث فرهنگی به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک

سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی کودک برابر با16 مهر برنامه های مختلفی را به مدت یک هفته اجرا می کند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، مراسم افتتاحیه هفته ملی و روز جهانی کودک  16 مهر در محل سالن آمفی تئاتر این سازمان برگزار و نشست تخصصی” موزه های تعاملی” با حضور صاحبنظران حوزه “کودک و میراث” اجرا می شود.

برپایی 10 کارگاه آموزشی شامل کارگاه های باستان شناسی کوچک، آشنایی با حفاظت و مرمت آثار سفالی، درمانگاه کتاب، صحافی سنتی، باغ ایرانی، نگار گری و خوشنویسی،سفال، چاپ روی پارچه، چوب، قالی و گلیم  از جمله برنامه های سازمان میراث فرهنگی در هفته ملی کودک به شمار می رود که از 15 تا 21 مهر در محل این سازمان برگزار می شود.

اجرای نمایش و قصه گویی مرتبط با مفاهیم میراث فرهنگی،بازدید از کارگاه های هنرهای سنتی و صنایع دستی در قالب گروه های دانش آموزی، راه اندازی موزه کودکی شامل اسباب بازی های قدیمی، اسناد آموزش و پرورش، نوشت افزار و اسباب و آلات زندگی کودکان و نیز برپایی نمایشگاه عکس” کودک و فرهنگ” شامل عکس های کودکان اقوام ایرانی از دیگر برنامه هایی است که در هفته ملی کودک توسط سازمان میراث فرهنگی اجرا خواهد شد.

بر اساس این گزارش از دیگر برنامه های سازمان میراث فرهنگی در هفته ملی کودک پخش فیلم آجر سخنگو و توزیع هدایای تبلیغاتی ویژه کودکان در سازمان میراث فرهنگی و دیگر مراکز مربوطه است.

برگزاری نشست تخصصی” کودکان و میراث فرهنگی ”  از دیگر برنامه های پیش بینی شده سازمان میراث فرهنگی در هفته ملی و روز جهانی کودک به شمار می رود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …