عرفه از ۲۱ مهرماه آغاز و تا ۲۵ مهر ادامه خواهد داشت

ایرانگرد نیوز:ـ دو رویت هلال در سال برای مسلمانان شگفتی‌آفرین و شادی زا خواهد بود: هلال ماه شوال و هلال ماه ذی الحجه. اولی برای آنکه نوید عید فطر را به همراه دارد و دومی به دلیل آنکه شکوه و شروع خجسته حج را به یاد می‌آورد. اکنون در آغاز ماه ذی الحجه چشمان منتظر لحظه می‌شمارد تا چند روز بعد در عرفات حضور خدا را در سراسر گیتی حس کند و بندگی را با عبادت دیگرگونه آغاز نماید.امروز یکشنبه در عربستان سعودی اول ذی الحجه اعلام شد. به این ترتیب بر پایه تقویم عربستان، عید قربان یک روز زودتر از ایرات است، یعنی روز سه شنبه (۲۳ مهرماه) عید قربان در عربستان خواهد بود.

بنابراین گزارش، زائران از عصر روز یکشنبه هفته آینده ۲۱ مهرماه راهی عرفات شده و ظهر تا غروب روز دوشنبه را در عرفات وقوف می‌کنند و روز سه شنبه عید قربان خواهد بود.

شرح تقویم اعمال زائران بیت الله الحرام به شرح ذیل است:

یکشنبه ۲۱ مهرماه- ۸ ذی الحجه (یوم الترویه) – حرکت به سوی عرفات / به ترتیب کاروان‌ها از ظهر اعزام و تا شب در چادرهای عرفات استقرار خواهند یافت.

دوشنبه ۲۲ مهرماه – ۹ ذی الحجه (روز عرفه) – وقوف در عرفات از ظهر تا غروب.

سه شنبه ۲۳ مهرماه – ۱۰ ذی الحجه (روز عید قربان) – وقوف در مشعرالحرام تا طلوع آفتاب / حرکت به منا و انجام رمی، قربانی و تراشیدن سر/ بیتوته در منا –

چهارشنبه ۲۴ مهرماه – ۱۱ ذی الحجه – بیتوته در منا – رمی جمرات (پرتاب سنگ به شیطان سه گانه).

پنجشنبه ۲۵ مهرماه – ۱۲ ذی الحجه – بیتوته در منا – رمی جمرات (پرتاب سنگ به شیطان سه گانه) – حرکت به طرف مکه پس از اذان ظهر.

اعمال مکه که عبارتند از طواف و نماز زیارت، سعی بین صفا و مروه و طواف نساء و نماز پس از روز عید قربان تا حداکثر پایان ماه ذی الحجه انجام پذیرد.

۶۴ هزار زائر از جمهوری اسلامی ایران در مناسک معنوی حج تمتع امسال حضور دارند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …