امور هنرمندان در نظام جامع صنفی هنر ساماندهی می‌شود

به گزارش ایرانگرد نیوز، علی جنتی با اعلام این خبر افزود: ساماندهی امور مربوط به هنرمندان یکی از برنامه های وزارت ارشاد است که این مهم در قالب تدوین نظام جامع صنفی هنر در تمام رشته‌های هنری پیگیری خواهد شد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه های این وزارتخانه برای تدوین نظام جامع صنفی هنر گفت: در تمام رشته های هنری برنامه ای داریم که بتوانیم امور مربوط به هنرمندان را در قالب نظام صنفی ساماندهی کنیم. البته به گونه ای که کلیه هنرها اعم از سینما، تئاتر، تجسمی و دیگر رشته ها با استفاده از نظر کارشناسان رشته های مختلف و آگاهی از نیازهای صنفی آنها در این طرح قرار گیرد.

 

وی با اشاره به حوزه مطبوعات هم تصریح کرد: در حوزه مطبوعات هم پیگیر مباحث صنفی هستیم البته بخشی از کار به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوط می شود که باید با آنها مذاکراتی انجام شود. این در حالی است ما باید به تدریج به سمتی حرکت کنیم که نظام جامع صنفی را برای رشته های مختلف هنری تعریف کرده و به صورت عملی آن را اجرایی کنیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید مقررات قانونی مربوط به آن در جایی که نیاز به مصوبه دولت یا مجلس دارد هم رعایت شود و مصوبات لازم را بگیریم و بعد برای تشکیل نظام جامع صنفی هنر اقدام کنیم.

 

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …