نماینده جامعه صنفی تهیه کنندگان هستم/ برای جلوگیری از تنش به مجمع نرفتم

به گزارش ایرانگرد نیوز، حبیب الله کاسه ساز درباره حضور خود در مجمع عمومی فو ق‌العاده خانه سینما در هنگام خروج از خانه سینما در جمع خبرنگاران گفت: این مجمع عمومی طبق توافقی که ما چند روز پیش داشتیم برگزار شده است ولی قرار بود این توافق تا زمان مجمع عمومی داخلی باشد. در این مجمع بر اساس توافق، اساسنامه بازنویسی شده توسط هیأت 7 نفره مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مورد تصویب یا حتی رد مجمع عمومی قرار گیرد و قرار نیست در این مجمع انتخابات صورت بگیرد.
وی افزود: هیأت مدیره فعلی پس از برگزاری این مجمع 3 ماه فرصت دارند پیگیر مجمع عمومی بعدی و همچنین طی مراحل قانونی شدن صنوف باشند. پس از آن مجمع عمومی بعدی برگزار خواهد شد و در آن انتخابات هیأت مدیره انجام می شود.
این تهیه کننده سینما در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رئیس سازمان سینمایی مسئول هماهنگ کردن صنوفی است که از هر کدام دو کانون داریم مانند کانون کارگردان ها و کانون فیلمنامه نویسان تا این کانون ها به یک کانون تبدیل شوند.
کاسه ساز با تأکید بر اینکه انتخابات هیأت مدیره نباید در این مجمع برگزار شود و تنها باید تصویب اساسنامه در مجمع عمومی فوق العاده خانه سینما انجام شود، متذکر شد: طبق توافقات انجام شده باید اساسنامه در این مجمع تصویب شود و بر اساس آن در مجمع عمومی بعدی انتخابات برگزار شود.
وی درباره حضور خود در خانه سینما توضیح داد: من به عنوان نماینده جامعه صنفی تهیه کنندگان در این روز به خانه سینما آمدم اما ما بنا را بر این گذاشتیم که همه چیز خوش بینانه و بدون تنش پیش برود. طبق صحبتی که با نماینده سازمان سینمایی داشتیم خواهش کرد تا در این جلسه حضور پیدا نکنم چون تنها تهیه کنندگانی که از قبل در خانه سینما عضو هستند در این جلسه حضور دارند و ممکن است حضور من تنش ایجاد کند. من هم این موضوع را پذیرفتم.
نماینده جامعه صنفی تهیه‌کنندگان درباره تشکل های تهیه کنندگان توضیح داد: بحث تهیه کنندگان بسیار پیچیده است. طرحی را در این ارتباط در نظر داریم که بر اساس آن تهیه کنندگان از خانه سینما جدا شوند و بیرون از خانه سینما به فعالیت خود ادامه دهند. روی این طرح در حال حاضر کار می شود و امیدوارم این اتفاق بیفتد و تهیه کنندگان بتوانند زیر یک سقف و با هماهنگی با صنوف سینما به فعالیت خود ادامه دهند.
کاسه‌ساز در پاسخ به این سؤال که آیا با جامعه اصناف سینمای ایران (خانه سینما) مشکلی ندارد؟ تصریح کرد: ما با هیچ کسی مشکلی نداریم.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …