خاطره‌بازی با رنگ روی بوم/ نقاشی که از تاریکی به روشنایی رسید

آناهیتا شمس تصویرگر و نقاش  در نمایشگاهی که از آثارش در گالری هوم به نمایش درخواهد آمد، توضیح داد: از روز جمعه 19 مهرماه تا 29 مهرماه به مدت 10 روز مجموعه‌ای از 10 اثر من روی دیوارهای گالری هوم آویخته می‌شود.

 

 

وی افزود: این آثار فتومونتاژ هستند که با آکریلیک کار شده‌اند و سوژه‌ای که برای این آثار در نظر گرفتم به نوعی بیان احساسات خودم است. این آثار بیانگر اتفاقات خصوصی است که برای من از کودکی تاکنون افتاده که در 10 تابلو به تبلور رسید.

 

شمس سبک این آثار را سورئال دانست و بیان کرد: من سال‌هایی که از تحصیل فارغ شدم چند سالی به تصویرگری روی آوردم و کارهایی در خانه کردم که بیشتر به تصویرسازی تنه می‌زد ولی بعد از مدتی پی بردم که باید روی بوم کار کنم.

 

 

وی ادامه داد: علاقه به بوم و نقاشی در وجودم کتمان‌ناپذیر است و حس کردم که باید به آنچه که در ذهن دارم بازگردم به همین خاطر تصویرسازی را رها کرده و نقاشی کردم که این مجموعه حاضر از میان آنها در آمد.

 

این نقاش در مورد سوژه‌های تصویری کارهایش که در نگارخانه هوم به نمایش در خواهد آمد، توضیح داد: من با عکس‌هایی که داشتم و خاطراتی که در ذهنم بود بازی کردم و از فضایی تاریک به روشنایی رسیدم که این موضوع به وضوح در تابلوهایم دیده می‌شود.

 

وی در مورد چرایی رنگ‌آمیزی کارهایاش با رنگ‌هایی در طیف تیره گفت:‌ این رنگ‌بندی حسی بود و احساس کردم که اینگونه رنگ‌آمیزی برای این کارها لازم است.

 

 

این فعال فرهنگی از بکارگیری نیلوفر آبی به عنوان نمادی از اسطوره آناهیتا در آثارش خبر داد و در پایان سخنانش گفت: من به اسطوره آناهیتا علاقه زیادی دارم و به همین خاطر از نیلوفر آبی که یکی از نمادهای مقدس این اسطوره است در آثارم بهره بردم تا فضای بسته‌ای را که در آن هستیم، تلطیف کنم.

 

گالری هوم در خیابان قائم مقام، روبروی تهران کلینیک، کوچه چهارم، پلاک 2 قرار دارد و به جز افتتاحیه جمعه‌ها تعطیل است.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …