ادامه بقای گردشگری خارجی عراق تنها به یمن زایران ایرانی

ادامه بقای گردشگری

باوجود ادعای عراق درمورد رشد گردشگر خارجی این کشور و با وجود کاهش سفر زایران ایرانی، هنوز هم 118هزار زایر ایرانی‎،گردشگری نیمه جان عراق را سرپا نگاه می‎دارند.

مقامات گردگشری عراق درحالی خبر از رشد چشمگیر تعداد گردشگران خارجی در عراق می‎دهند که تقریبا تمامی گردشگر خارجی جذب شده به این کشور، زایران ایرانی بوده‎اند.
به گزارش صدای عراق، وزیر گردشگری و آثار باستانی عراق اعلام کرد که در ماه مه 2013 به تنهایی این کشورموفق به جذب بیش از 130 هزار گردشگر خارجی شده است.
طبق گزارش صدای عراق، گردشگرانی که درمدت مورد نظر،از این کشور بازدید کرده‎اند عمدتا گردشگران و زایران مذهبی بوده‎اند که با هدف زیارت مکان‎های مقدس کربلا و نجف و نیز بغداد و سامرا به این کشور سفر می‎کنند.
از این میزان گردشگر تقریبا 12000 گردشگر از کشورهای عرب بوده و بخش باقی مانده که اکثریت 118 هزار گردشگر است، از شهروندان ایرانی بوده‎اند که به مناسبت های مذهبی گوناگون از این شهرها دیدار کرده‎اند.
این درحالی است که تعداد سفر زایران ایرانی به عراق در سال اخیر به شدت کاهش یافته و درمقایسه با سفر 2 میلیون زایر در سال گذشته به این کشور، 118 گردشگری رقم ناچیزی است. با این حال به رغم نگرانی های اخیر از تحولات ایجاد شده به نظر میرسد که همین میزان گردشگر ایرانی درعراق که عمدتا باوجود حوادث مرگبار ناشی ازبمب گذاری وشرایط غیر استاندارد به این کشور سفر کرده‎اند، صنعت گردشگری عراق آشوب زده را همچنان سرپا نگاه داشته است.
 گزارش فرانس پرنس دو سال پیش حاکی از آن بود که تعداد هتل‏ها در نجف پس از سقوط صدام و افزایش توریست‏ها تعداد هتل‏ها دراین شهر به سرعت رو به افزایش گذاشت و فعالیت در زمینه خدمات اقامتگاهی از این طریق به طور مستقیم و غیر مستقیم دراین شهر حدود 70 درصد بازار اشتغال را تامین کرده است.

Check Also

مدت زمان صدور مجوزها در حوزه گردشگری کاهش می‌یابد

به‌گزارش ایرانگرد نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی «در راستای اصلاح …