هنرمندان برای کودکان گرسنه سبد غذا می‌برند/ همدردی لیلی رشیدی با فقرا و گرسنگان

به گزارش ایرانگرد نیوز، لیلی رشیدی در نشستی که روز سه‌شنبه 16 مهرماه از طرف سازمان برنامه جهانی غذا در محل سازمان ملل متحد با حضور نمایندگانی از این سازمان برگزار شد، بیان کرد: هنرمندان جهان همیشه ثابت کرده‌اند که در سخت ترین لحظات کنار مردم خود هستند و الان هم فکر می کنم هنرمندان باید در کنار سازمان جهانی غذا بایستند.

 
این بازیگر تئاتر و تلویزیون با اشاره به کلیپی که در ابتدای این مراسم پخش شد و در آن صحنه هایی از کودکان محروم در مناطق قحطی زده دنیا نشان داده شد، گفت: دیدن این فیلم به روشنی نشان داد که چقدر دنیا غم انگیز است و به همه ما احتیاج دارد که برای برطرف کردن فقر و گرسنگی چاره ای بیندیشیم. این وظیفه هنرمندان است که دین خود را به مردم ادا کنند و من خوشحالم که کشور ایران در میان 5 کشور و رده بالای کشورهایی است که به کودکان گرسنه دنیا کمک می کند.

 
رشیدی که به نمایندگی از هنرمندان در این مراسم حضور یافته بود، با اشاره به کودکان افغانی در ایران اظهار کرد: من چند روز پیش شاهد اتفاقی برای یک کودک افغانی بودم و حالا خواسته ام این است که به کودکان افغانی در ایران همانقدر کمک شود که به کودکان گرسنه و محتاج ایرانی کمک می کنند.

 
در ادامه این مراسم مهدی نادعلی مدیرعامل تعاونی هنرمندان برنامه جهانی غذا تصریح کرد: این خیلی خوب نیست که در روزی حرف از گرسنگی بزنیم که انسان مدرن ادعا می کند به همه جهان های بزرگ دست یافته و لایه های این جهان بر او مکشوف شده است.

 
وی با اشاره به مراسم روز 21 مهرماه که در آن 30 نفر از چهره های مختلف هنری به عنوان یاوران غذا معرفی می شوند، ادامه داد: ما در برنامه جهانی غذا پیشنهاد دادیم که از هنر استفاده شود چون ابزاری تاثیرگذار است. بخصوص هنر ایرانی که نه تنها در ایران بلکه در عرصه بین الملل هم نفوذ دارد و ما قصد داریم با یک ابزار بین المللی فقر و گرسنگی را ریشه کن کنیم.

 
نادعلی این حرکت را آغاز یک جریان دانست و گفت: حضور هنرمندان در برنامه جهانی غذا یک کار مستدام است و ما در ادامه برنامه جشنواره هنری کودک را هم خواهیم داشت.

 
نگار گرامی نماینده سازمان برنامه جهانی غذا نیز در سخنان خود با بیان اینکه ایران در 5 سال اخیر جزو 5 کشور اول بوده است که به کشورهای نیازمند در این زمینه کمک کرده، اظهار کرد:  ما در روز 13 اکتبر یا همان 21 مهر به مناسبت روز جهانی غذا مراسمی برگزار خواهیم کرد و در آن هنرمندان زیادی به عنوان یاوران برنامه جهانی غذا معرفی می شوند. لیلی رشیدی هم امروز به همین مناسبت اینجاست زیرا بر این باوریم که مردم بیشتر از ما به گفته های هنرمندان گوش می کنند و آنها بهتر می توانند پیام ما را برسانند. امیدورام حضور این افراد تشویقی باشد تا هنرمندان بیشتری با ما همکاری کنند.

 
وی با اشاره به برنامه های این روز یادآور شد: ما یک رونمایی از تمبر یادبود خواهیم داشت تا به این روز شکلی ویژوال و بصری بدهیم. همچنین در این روز گروه رستاک قطعاتی را اجرا خواهد کرد و آن جزو افتخارات ماست که فرهنگ خود را از این طریق معرفی کرده و موسیقی اقوام ایرانی در مبارزه با گرسنگی همگام شوند.

 
گرامی با بیان اینکه ما فقط به کودکان نیازمند در زمینه تغذیه کمک می کنیم، افزود: ما به 30 هزار نفر از پناهنده های افغانی و عراقی کمک می کنیم و برای ما این اهمیت دارد که به آسیب پذیرترین این افراد کمک شود. در میان اینها 8 هزار نفر هستند که تنها روی غذای ما حساب می کنند و علاوه بر سبد غذایی که از طرف برنامه جهانی غذا به آنها تعلق می گیرد سبد غذایی مکمل هم دریافت می کنند. ما حتی به دختران دانش آموزی که در اردوگاه های پناهندگان زندگی می کنند برنامه تشویقی داریم و در پایان هر ماه به این دانش آموزان سه بطری روغن مایع داده می شود. اینها افرادی هستند که مجوز تردد دارند و این برای ما امکانپذیر نیست که به کسانیکه این مجوز را ندارند، کمک برسانیم.

 
نماینده برنامه جهانی غذا ادامه داد: ما سیستم های مختلفی برای دریافت کمک های مردمی داریم. دو سال پیش در پی بحرانی که در آفریقا پیش آمد از برنامه جهانی غذا به عنوان یک ابزار استفاده شد و در طول یک ماه و نیم بالغ بر 140 هزار دلار کمک های نقدی جمع آوری و به سومالی فرستاده شد.

 
وی با تاکید بر اینکه ما مکمل فعالیت های دولت هستیم نه جایگزین آن، عنوان کرد: همه سازمان ها و نهادها باید در این حوزه فعال باشند. خوشبختانه در خود ایران ما از سیستم بهداشتی خوبی برخوردار هستیم و سوء تغذیه در ایران کمتر وجود دارد. از 842 میلیون نفر گرسنه در جهان 19 میلیون نفر آن در کشور های توسعه یافته ای مثل آمریکا قرار دارند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …