موزه‌هاي استان قم در ايام نيمه شعبان بصورت رايگان فعال است

موزه های استان قم

حجت‌الاسلام و المسلمين سيد مهدي حسيني امروز با اشاره به برنامه‌هاي ميراث فرهنگي قم در ايام جشن‌هاي نيمه شعبان گفت: موزه‌هاي استان قم از جمله موزه مردم شناسي در خانه تاريخي زند، واقع در خيابان انقلاب کوي 17؛ موزه صنايع دستي در خانه تاريخي يزدان پناه، واقع در خيابان 19 دي، کوچه 11؛ و گنجينه آثار مراجع عظام تقليد، جنب بيت امام خميني (ره)، واقع در خيابان معلم، ميدان روح الله در روزهاي يکشنبه و دوشنبه در دو شيفت صبح و عصر بصورت رايگان پذيراي بازديد عموم علاقه‌مندان است.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم گفت: با توجه به ورود خيل عظيم زائران در اين ايام، گروه‌هاي نظارت اين اداره‌کل بصورت ويژه از تمام تاسيسات گردشگري اعم از هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذيرها، دفاتر خدمات مسافرتي، مجتمع‌هاي پذيرايي بين‌راهي و خانه‌هاي شخصي استيجاري بازرسي مي‌کنند.

وي افزود: با هماهنگي انجمن‌ها، جوامع و اتحاديه‌هاي گردشگري مقرر شد تمام تاسيسات گردشگري در اين ايام با نصب بنر و برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي از زائران ورودي به استان پذيرايي کنند و تاسيسات اقامتي با تخفيف ويژه به آنها خدمات‌رساني نمايند.

حجت‌الاسلام حسيني با اشاره به فعاليت گروه‌هاي امر به معروف و نهي از منکر در اين ايام گفت: تمام نمازخانه‌هاي بين راهي استان پيش از ايام جشن نيمه شعبان بصورت ويژه بازرسي مي‌شوند و نواقص آنها رفع مي‌گردد.

وي افزود: همچنين اداره‌کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم، در محوطه مسجد مقدس جمکران، جنب درب 6 اقدام به برپايي ايستگاه صلواتي و ايستگاه فرهنگي به نام مولاي متقيان حضرت علي (ع) مي‌نمايد و در خدمت زائران ويژه اين ايام است

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …