آغاز روزهاي ناسالم پايتخت

ایرانگرد نیوز- شهرونداني که شب گذشته در خيابان هاي تهران تردد مي کردند، با مه نسبتا غليظي از آلودگي مواجه بودند. اين مه که متشکل از ذرات معلق بوده، امروز وضعيت هواي پايتخت را به شرايط ناسالم کشانده است.

بر اساس اعلام اداره کل محيط زيست استان تهران، پايتخت امروز شرايطي ناسالم خواهد داشت. اين وضعيت به دليل افزايش غلظت ذرات معلق در هواي تهران است.

«محمدهادي حيدرزاده»، مديرکل محيط زيست استان تهران با اعلام اين خبر گفته است که اين ذرات معلق محلي است. بنابراين اين ذرات ارتباطي به ريزگردهاي عربي که از غرب ايران گه گاه به پايتخت مي رسند، ندارد.

اداره کل محيط زيست استان تهران به طور معمول در چنين شرايطي تصميماتي موقت براي کاهش غلظت آلاينده ها اتخاذ مي کند. يکي از اين اقدامات، تعطيلي بخش هاي صنعتي است که به آلايندگي دامن مي زنند.

حيدرزاده در اين باره گفته است که کارخانه هاي معادن و آسفالت استان تهران به دليل ايجاد گرد و غبار و ذرات معلق به طور موقت تعطيل مي شوند.

در سال هاي اخير با آغاز فصل سرد و به دليل پديده وارونگي هوا، پايتخت در حالت ناسالم قرار مي گيرد. اين وضعيت در برخي موارد تا آن جا پيش مي رود که تهران تعطيل مي شود.

در روزهاي ناسالم هوا پيشنهاد مي شود افرادي که بيماري قلبي ريوي دارند، زنان باردار و کودکان از حضور در خارج از منزل اجتناب کنند. به علاوه توصيه مي شود افراد سالم نيز در اين روزها از ورزش و فعاليت فيزيکي در فضاي باز خودداري کنند.

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …