برگزاری جشنواره 2 روزه کودک در کاخ نیاوران

برگزاری جشنواره 2 روزه کودک در کاخ نیاوران

همزمان با هفته ملی کودک، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با اجرای برنامه های زیبا، شاد و متنوع فرهنگی، آموزشی و تفریحی در تاریخ 18 و 19 مهرماه لحظات به یاد ماندنی از موزه و میراث فرهنگی برای کودکان ثبت می کند.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، این جشنواره با عنوان “کودکان امروز، حامیان میراث فرهنگی دیروز” همزمان با هفته ملی کودک در ایران، در تاریخ پنج شنبه 18 مهرماه که روز میراث فرهنگی، کودک و طبیعت نامگذاری شده، به صورت رایگان پذیرای کودکان زیر 12 سال همراه با خانواده هایشان است.

اجرای بازی های بومی و محلی، کارگاه آموزش قالی بافی، کارگاه آموزشی باستان شناس کوچک و کارگاه سفال در 3 بخش دست ساز، چرخ ساز و نقش برجسته از جمله برنامه هایی است که در این جشنواره برای کودکان تدارک دیده شده است.

کارگاه خلاقیت کودک شامل ساخت عروسک، کارت پستال، صورتک و بادبادک، کارگاه آموزش گُل کاری به کودکان شامل پروسه رنگ آمیزی و نقاشی خلاقانه کودک بر روی گلدان و کاشت گل در آن و کارگاه آموزشی لعاب سرد دیگر برنامه های این جشنواره هستند.

قصه گویی و تصویرگری خلاقانه کودکان، کارگاه کلاژ، کارگاه چاپ باتیک با محتوای چاپ نقوش اسلیمی توسط کودکان بر روی پارچه هایی که شال هایی با آرم مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران هستند در کنار اجرای موسیقی کودکانه بخش دیگری از برنامه ها را تشکیل می دهند.

همچنین برپایی ایستگاه آتش نشانی با محتوای آموزش نحوه برخورد کودکان در هنگام مواجهه با سوانح و برگزاری مسابقات مختلف و اهدای جوایز ویژه دیگر برنامه های این جشنواره هستند.

برگزاری نمایشگاه عروسک های ملیت های مختلف در کاخ اختصاصی نیاوران و همچنین رونمایی از کتاب “دخترک دریا” در کوشک احمدشاهی نمایشگاه هایی هستند که آثارشان از مخازن کاخ موزه های نیاوران خارج شده و به مناسبت هفته ملی کودک در معرض نمایش قرار گرفته اند.

جشنواره “کودکان امروز، حامیان میراث فرهنگی دیروز” از سوی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و با همکاری مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی، سازمان محیط زیست و ایستگاه 61 آتش نشانی برگزار می شود.

علاقه مندان جهت شرکت در این جشنواره می توانند در تاریخ 18 و 19 مهر از ساعت 10 تا 16 به مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کرده و جهت کسب اطلاعات بیشتر به سامانه اینترنتی این مجموعه به آدرس www.niavaranmu.ir  مراجعه کرده و یا با شماره 22287012 تماس حاصل فرمایند.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …